چکيده
سيستم ترمز ضد قفل، از قفل شدن چرخها در شرايط ترمز گرفتن شديد، جلوگيري ميكند. بر اساس اطلاعات حسهگرهاي سهرعتسهن
چرخ، واحدABS، فشار سيال ترمز را براي حفظ چسبندگي چرخ و جلوگيري از انحراف، تنظيم ميكند. اين عمهل باعهم مهيشهود تها
موتورسوار در هنگام ترمزگيري تعادل موتورسيكلت را حفظ كند، مقدار مسافت ترمز كاهش پيدا كند و حتي در جادههاي خيس يا شني،
چسبندگي لازم وجود داشته باشد. درحاليكه سيستمABSدر موتورسيكلتهاي قديميتر، از سيسهتم موجهود در خودروههاي سهواري
الهام گرفته شده است؛ سيستمABSموجهود در موتورسهيكلتههاي مهدرن، بهر اسهاس تحقيقهات گسهترده و متناسهخ بها مشخ هات
موتورسيكلتها مانند اندازه، وزن و نوع عملكرد آنها طراحي شده است.
مي شود. سيستم هاي تثبيت كاربردهاي ايمني خودرو در خودروهاي امروزي، كاميون ها و همچنين موتورسيكلت ها بيشتر و بيشتر راي
خودرو مانند سيستم هاي ترمز ضد قفل(ABS)و كنترل پايداري الكترونيكي از اواخر دهه0791معرفي شده انهد و اكنهون تقريبها ر در
همه موارد استاندارد شده اند