-
شماره ركورد
12122
-
عنوان
بررسي رفتار سايشي لنت ترمز و اثر انتشار ذرات ساينده حاصل از آن
-
سال تحصيل
1400
-
استاد راهنما
دكتر عليرضا خاوندي - دكتر حميدرضا كوه دار
-
چکيده
اين روزها، خودروهاي مدرن داراي سيستم ترمز ديسكي در چرخ هاي جلو و كفشكي ترمز در چرخ هاي عقب
هستند، اما روند رو به رشد ي براي داشتن س يستم ترمز دي سكي در چرخ هاي عقب نيز وجود دارد. هدف اصلي
ترمز ديسكي كاهش سرعت خودرو با تغيير شكل انرژ ي جنبشي از وس يله نقلي ه به انرژ ي حرارتي توسط
اصطكاك بين مواد كفشك و فلز، معموالً ديسك چدني، ديسك است. ترمزها با تبد ي ل حركت چرخشي به
گرما انرژي را هدر مي دهند . ترمزهاي ديسكي با اصطكاك ناش ي از فشار دادن لنت ترمز به ديسك ترمز، حركت
چرخشي چرخهاي خودرو را كاهش م ي دهند . سپس گرما از طريق تبادل عمدتاً با محيط بيرون ي پراكنده
مي شود، اگرچه در هنگام ترمز، دما ممكن است به شدت در مناطق تماس افزايش يابد . در طي اين عمليات،
هر دو لنت ترمز و ديسك روبرو فرسوده مي شوند و مقدار زيادي زباله يا ذرات ريز در جو اطراف آزاد مي شوند .
ذرات معلق كه با نام آلودگي ذرات يا PM نيز شناخته م يشوند ، مخلوط پيچيده اي از ذرات بسيار كوچك و
قطرات مايع در محدوده اي از ميكرون تا نانو هستند. آلودگ ي ذرات از اجزاي مختلف ي مانند مواد ش يميايي آلي،
فلزات، ذرات خاك يا گرد و غبار تشكيل شده است.
-
نام دانشجو
پيمان امارمحمدي
-
تاريخ ارائه
9/4/2022 12:00:00 AM
-
متن كامل
79146
-
پديد آورنده
پيمان آمارمحمدي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/04/04
-
عنوان به انگليسي
Investigating the wear behavior of brake pads and the effect of releasing abrasive particles from it
-
كليدواژه هاي فارسي
لنت ترمز سايش مواد اصطكاكي
-
كليدواژه هاي لاتين
brake pad -wear -Friction material
-
لينک به اين مدرک :