-
شماره ركورد
12321
-
عنوان
بررسي نوفه (نويز) ناشي از تعامل چرخ و ريل در خطوط پرسرعت بدون بالاست (دالخط)
-
سال تحصيل
1400
-
استاد راهنما
سعيدرضا مساح
-
چکيده
با گسترش روزافزون خطوط ريلي پرسرعت، نويز و سروصداي ناشي از خطوط راهآهن در سالهاي اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته است و روشها و مدلهاي بسياري در سالهاي گذشته جهت پيشبيني و كنترل آن ارائه شده است. هنگامي كه سرعت قطار افزايش پيدا ميكند، اثرات ديناميكي چرخوريل بر ساختار مسير نيز بيشتر ميشود كه اين موضوع منجر به افزايش آلودگي صوتي ناشي از خط ريلي خواهد شد. هنگامي كه چرخ بر روي ريل ميغلتد، به دليل وجود ناهمواري روي سطوح غلتش چرخ و ريل، ارتعاشات و تغييرمكانهاي قائم ايجاد شده در چرخ و ريل منجر به انتشار نوع مشخصي از نويز در خط ميشود كه آن را تحت عنوان نويز غلتشي ميشناسند كه نويز غلتشي مهمترين منبع نويز در خطوط ريلي است. در اين سمينار ابتدا به بررسي انواع منابع نويز با تمركز بر نويز غلتشي، پرداخته ميشود. سپس در ادامه چندين مطالعه موردي در زمينه نويز غلتشي مسيرهاي دالخط و تراموا تشريح شده و در پايان مقايسهاي بين انتشار نويز مسيرهاي دالخط و بالاستي بررسي شده است.
-
نام دانشجو
علي كشكولي
-
تاريخ ارائه
6/27/2023 12:00:00 AM
-
متن كامل
79677
-
پديد آورنده
علي كشكولي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/04/18
-
عنوان به انگليسي
an overview of noise generation from interaction of wheel and rail in high speed non-ballasted slab track railways
-
لينک به اين مدرک :