-
شماره ركورد
13004
-
عنوان
پيشرفت هاي اخير در مورد كنترل احتراق شده ي RCCI
-
سال تحصيل
1399
-
استاد راهنما
اميرحسن كاكايي
-
چکيده
احتراق اشتعال تراكمي واكنش پذيرپايشي(RCCI ) راهكاراحتراقي جديدي است كه در آن مخلوط سوخت داخل استوانه توسط پاشش سوختي با واكنش پذيري ضعيف در مسير ورودي همراه با پاشش چند مرحلهاي بهينه ي سوختي با واكنش پذيري قوي در داخل استوانه فراهم ميشود .هندسه ي محفظه ي احتراق تأثيرفراواني بر آلايندگي موتور(RCCI) به ويژه كاهش آلاينده هاي هيدروكربنهاي نسوخته دارد.
با احتراق فشاري كنترل شده با واكنش (RCCI) نويد داده مي شود حالت احتراق در دماي پايين كه موفقيت چشمگيري در زمينه بهبود بهره وري حرارتي و كاهش انتشار NOx و دوده به حدود صفر ثبت كرده است اما داراي مصرف سوخت خاص بالا ، هيدروكربن نسوخته (UHC) و آلايندگي همچون مونوكسيدهاي كربن (CO) است.علاوه بر اين ، RCCI به كنترل مرحله احتراق و افزايش بارها به سطوح بالاتر نياز دارد. محققان متعددي از استراتژي هاي مختلفي مانند استفاده از ميزان چرخش مجدد گاز اگزوز (EGR) و كنترل دوگانه سوز براي بهبود عملكرد احتراق و ويژگي هاي انتشار RCCI استفاده كردند اما توجه كمي به برخي از استراتژي ها مانند استفاده از تزريق مستقيم دوگانه ، سوخت هاي زيستي اكسيژنه و مواد افزودني سوخت صورت گرفت. علاوه بر اين ، بيشتر محققان بدون بررسي تأثيرات تركيبي بسياري از استراتژي ها در يك زمان ، يك استراتژي را در نظر مي گيرند. از اين رو ، اين روش به استراتژي ها و روش هاي تركيبي براي كنترل موثر و بهبود عملكرد نياز دارد. در اين بررسي خلاصه ي فعاليت هاي تحقيقاتي قبلي و بررسي هاي اخير در مورد عملكرد موتور RCCI و ويژگي هاي انتشار را با هدف يافتن اطلاعات در مورد روش ها و استراتژي هاي احتراق RCCI فعلي ضمن شناسايي كاستي ها بررسي كرده است. سرانجام ، برخي از چالش هاي RCCI كه بر سازگاري آن براي تجاري سازي موثر تأثير مي گذارد ، با توجه به ادغام استراتژي ها مشخص شده و مناطقي كه براي پيشرفت بيشتر در حالت احتراق به تلاش بيشتري نياز دارند ، پيشنهاد شد.
-
نام دانشجو
عطا احمدابادي اصل علمداري
-
تاريخ ارائه
1/1/1900 12:00:00 AM
-
متن كامل
81594
-
پديد آورنده
عطا احمدابادي اصل علمداري
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/10/18
-
لينک به اين مدرک :