-
شماره ركورد
13227
-
عنوان
بررسي فني- اقتصادي و زيست محيطي سامانه هاي كاهنده جريان درگ
-
سال تحصيل
1399
-
استاد راهنما
دكتر عليرضا زاهدي
-
چکيده
امروزه افزايش فعاليتهاي حمل و نقل جهاني منجر به افزايش آلايندههاي زيست محيطي و افزايش مصرف سوخت شده است. كشتيها بيش از 90% از كل كالاها در سراسر جهان را حمل ميكنند و سهم عمدهاي در آلودگيهاي زيست محيطي دارند. صنعت حمل و نقل يكي از بزرگترين مصرفكنندگان سوخت است. دستيابي به سرعت بالاتر و مصرف سوخت كمتر در زير آب و شناورها و همچنين كاهش اثرات زيست محيطي شناورها با چالش فناورانه جدي مواجه است و توليد دانش فني و فناوري افزايش سرعت سامانههاي دريايي داراي اهميت ميباشد. كاهش نيروي درگ در شناورها به خصوص نيروي درگ اصطكاكي نقش مهمي در كاهش مصرف سوخت و كاهش اثرات زيست محيطي ناشي از آنها و افزايش سرعت شناورها دارد. كمهزينهترين روش افزايش سرعت، كاهش جريان درگ است كه با به كارگيري مؤثر سامانههاي كاهنده درگ ميسر ميشود. در اجسام تقارن محوري نظير زيردرياييها و اژدرها بخش عمده نيروي درگ مربوط به نيروي درگ اصطكاكي است. در اين گزارش در ابتدا ضمن معرفي انواع سامانهها و فناوريهاي كاهنده جريان درگ، تأثير آن بر كاهش جريان درگ بررسي ميگردد.
-
نام دانشجو
مريم عبدالوند
-
تاريخ ارائه
6/8/2021 12:00:00 AM
-
متن كامل
82398
-
پديد آورنده
مريم عبدالوند
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/01/28
-
عنوان به انگليسي
Technical-economical and environmental investigation of drag reduction systems
-
كليدواژه هاي فارسي
كاهش درگ , شناور , كاهش مصرف سوخت , كاهش اثرات زيست محيطي , افزايش سرعت شناورها
-
كليدواژه هاي لاتين
Drag Reduction , Floating , Fuel Consumption Reduction , Environmental Impacts Reduction , Increasing The Speed of Floating
-
لينک به اين مدرک :