چکيده
صنعت خودروماي الكتريكي در دمه اخير شامد رشد روزافزوني بوده است. اما يكي از موانعي كه نرخ رشد اين
صنعت را كامش مي دمد، مشكالت مرتب با باتري خودرو مي باشد. با توجه به ساختار باتري ماي ليتيوم -يوني
استفاده شده در اين خودروما، افزايش بيش از حد د ماي باتري موجب كامش عملكرد و عمر آن مي گردد.
بنابراين طراحي يك سيستم مديريت حرارتي جهت كنترل دماي باتري حائز امميت بسياري است كه با
بهينه سازي اين سيستم، مي توان عملكرد نهايي باتري را بهبود بخشيد. در اين سمينار، موضوعات مختلف در
زمينه بهينه سازي سيستم مديريت حرارتي بررسي مي گردد و سپس خالء تحقيقاتي ناشي ازآن استخراج
مي شود. گزارش حاضر، حاصل جستجو و گردآوري مقاالت منتشرشده در زمينه ماي علمي مختلف در باب
بهينه سازي سيستم مديريت حرارتي مي باشد . در ابتدا، در فصل اول، به معرفي روش ماي بهينه سازي و طراحي
آزمايش پرداخته شده است. سپس سيستم مديريت حرارتي باتري معرفي شده است و در نهايت امميت
استفاده از بهينه سازي در سيستم مديريت حرارتي باتري بيان شده است. در فصل دوم سيستم ماي مديريت
حرارتي با موا، مايع خنك كننده و ماده تغييرفازدمنده مختلف به صورت بهينه سازي شده و نشده بررسي شده
است كه تاثير بهينه سازي در نتايج ارائه شده قابل توجه است. با توجه به مقاالت بررسي شده در فصل سوم
چند نتيجه گيري بيان شده است و در نهايت چند پيشنهاد براي تحقيقات آتي ارائه شده است.