-
شماره ركورد
13865
-
عنوان
مطالعه و بررسي موتور هاي درونسوز هيدروژني از نگاه چرخه چاه تا چرخ
-
سال تحصيل
1402
-
استاد راهنما
دكتر علي قاسميان مقدم
-
چکيده
براي دستيابي به اهداف بلندپروازانه براي كاهش انتشار گازهاي گلخانه¬اي در بازه زماني ، 2035-2050 هيدروژن به عنوان يك سوخت پاك "سبز" مورد علاقه شناسايي شده است. در مقايسه با استفاده ازسوخت-هاي فسيلي،سوزاندن هيدروژن منجر به انتشار CO2نمي شود و مي توان آن را از منابع انرژي تجديدپذير به دست آورد. علاوه بر انتشار صفر CO2 , هيدروژن داراي چندين ويژگي جذاب ديگر مانند انرژي مخصوص بالاتر و اشتعال¬زايي بيشتر نسبت به اكثر سوخت¬هاي فسيلي است. با اين حال، محدوديت¬هاي عملي براي استفاده گسترده¬ي آن در حال حاضر وجود دارد كه شامل چگالي حجمي انرژي كم در حالت گازي و هزينه-هاي بالاتر چاه-به-مخزن (WTT) در مقايسه با توليد و توزيع سوخت فسيلي است. در اين سمينار يك بررسي براي شناسايي وضعيت فعلي چرخه چاه-به-چرخ (WTW) كه شامل شبكه تامين هيدروژن مانند توليد، توزيع، ذخيره¬سازي و همچنين فناوري تبديل انرژي و احتراق در خودرو انجام شده است. در حال حاضر هزينه¬هاي فناوري بالا همچنان مانعي براي پذيرش گسترده هيدروژن است، اما پيش¬بيني ميشود كه با افزايش مقياس توليد هيدروژن ، هزينه¬ها كاهش يابد.
-
نام دانشجو
عليرضا چگيني
-
تاريخ ارائه
9/14/2024 12:00:00 AM
-
متن كامل
84084
-
پديد آورنده
عليرضا چگيني
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/06/22
-
عنوان به انگليسي
the well to wheel analyze of hydrogen ic engines
-
كليدواژه هاي فارسي
موتور درونسوز , سوخت هيدروژن , چرخه چاه تا چرخ , چرخه حيات , توليد هيدروژن , آلايندگي چاه تا چرخ
-
كليدواژه هاي لاتين
hydrogen ic engines , well to wheel analyze , LCA , GHG well to wheel analyze
-
لينک به اين مدرک :