چکيده
سيستم انتاين سيستم در حدود ده تا بيست سال گذشته معرفي شده است و در ابتدا تصور مي¬شد به دليل پيوسته بودن انتقال تورك در آن و كاهش مصرف سوخت به صورت گسترده¬اي جايگزين سيستم¬هاي انتقال قدرت دستي شود ولي در عمل اين اتفاق رخ نداد. اين سيستم با وجود داشتن مزاياي فراوان داراي مشكلاتي نيز مي¬باشد كه در اين سمينار به بررسي آنها پرداخته مي¬شود. هم¬چنين همان¬گونه كه در بالا اشاره شد كلاچ¬ها توسط كنترل¬كننده¬هاييدر اين سمينار هم¬چنين به معرفي جديدترين خودروهايي كه با اين سيستم انتقال قدرت كار مي¬كنند و در سال¬هاي اخير توليد شده¬اند، پرداخته مي¬شود. از مهم¬ترين قطعه¬سازان كه در اين زمينه گيربكس¬هايي توليد نموده¬اند، مي¬توان به شركت¬هاي BorgWarner و Getrag اشاره نمود. هم¬چنين از بزرگ¬ترين توليدكنندگان خودرو كه در اين زمينه محصولاتي روانه بازار كرده¬اند، مي¬توان به شركت¬هاي پورشه، ولكس واگن، هوندا و مرسدس بنز اشاره كرد كه در اين سمينار به نمونه¬هايي از آنها اشاره خواهد شد. كنترل مي¬شود كه در اين سمينار نوع هيدروليكي آن مورد بررسي قرار مي¬گيرد.قال قدرت دوكلاچه يك سيستم انتقال قدرت نيمه اتوماتيك يا تمام اتوماتيك مي¬باشد كه از دو شافت و دو كلاچ به منظور ايجاد تعويض دنده¬ي اتوماتيك در سطح آسودگي بالا استفاده مي¬شود و در عين حال پدال كلاچ وجود ندارد. يك كلاچ دنده¬هاي فرد و كلاچ ديگر دنده¬هاي زوج را كنترل مي¬كند و اين موضوع باعث مي¬شود كه انتقال قدرت به صورت پيوسته و بدون قطع از گيربكس به چرخ¬ها منتقل گردد. كلاچ¬ها توسط كنترل¬كننده¬هاي الكتريكي و هيدروليكي كنترل مي¬شوند.