چکيده
در بيشتر كشورهايي كه عضو اتحاديه اروپا هستند؛ عابرين پياده و ساير كاربران آسيبپذير جادهاي سهم مهمي از كل تلفات جادهاي را شامل ميشوند. تحققات نشان ميدهند ارتقاء در اندازهگيريهاي طراحي اتومبيل ميتواند باعث كم كردن صدمات عابرين پياده در تصادفات و كاهش تعداد مرگ و مير و صدمات جدي شود. كميت اروپا از پيشرفت روشهاي ارزيابي و وسايل روشهاي مناسب براي استانداردهاي مشخص لازم براي محافظت از عابرين پياده حمايت ميكند. اين روشهاي ارزيابي، اولين بار توسط اتحاديه افزايش امنيت وسايل نقليه اروپا كه توسط كار 10 گروه به دست آمده توسعه داده شد و سپس توسط 17 گروه اشكالات آن برطرف شده است. اتحاديه اروپا ملزومات كارخانههاي اتومبيلسازي براي كامل شدن با روشهاي ارزيابي را بررسي كرده است اما ايجاد محافظت از عابرين پياده نيازمند تغييرات مهم در ساخت اتومبيلها است كه هم در پوستهي بيروني و هم در قسمتهاي پايهاي ساختار اتومبيل اين تغييرات اعمال ميشود. بيشتر متخصصين بر اين عقيدهاند كه برآورده كردن كامل احتياجات توسط EEVC WG17 در يك مرحله خيلي طلبكارانه است و زياد منطقي نيست. در نتيجه كارخانههاي اتومبيلسازي و ديگران كه شامل EEVC WG17 ميباشند؛ پيشنهاد دادهاند كه برخي قسمتهاي مراحل لازم براي محافظت از عابرين پياده منطقيتر باشند. مرحلهي اول محافظت از عابرين پياده نيازمند ايجاد طراحيهاي جديد براي قبول شدن در متدهاي ارزيابي EEVC WG17 ميباشد كه به نوعي كمتر طلبكارانه است. با توجه به يك مطالعه ارزيابي عملي، سطح بالايي از محافظت از عابر پياده توسط يك مرحله دوم به وجود ميآيد. به كارخانههاي اتومبيل سازي پيشنهاد به متعهد شدن براي برآورده كردن اين احتياجات محافظتي بدون ايجاد قانونگذاري پيشنهاد شده است. اتحاديه اروپا در روز 13 June سال 2002 تصميم گرفت طبق حكمي اين نياز محافظتي را تصويب كند.