چکيده
دو نوع مكانيزم، دوراني و رفت و برگشتي توسط طراحان موتور براي تهيه يك مجموعه با كارايي اما مقرون به صرفه منبع قدرت متحرك بررسي شده است. موتور پيستون رفت و برگشتي به دليل سادگي در طراحي آب بندي محفظه احتراق به مكانيزم قالب برا موتور هاي احتراق داخلي تبديل شد. با اين وجود هنوز مشكلات بسياري در طراحي پيستون – ميل لنگ وجود دارد كه كارايي اين مكانيز را محدود مي سازد.به همين ترتيب، پيچيدگي آب بندي مكانيزم هاي دوار (يعني عدم نفوذ و دوام)، موتور هاي دوراني را به عنوان يك نيروگاه با دوام و مقرون به صرفه مختل كرده است. با توسعه فناوري هاي جديد و جذابيت ويژگي هاي مثبت موتور هاي دوراني باعث بازگشت آن ها به ذهن طراحان شده است.بخش عمده اي از موتور هاي دوار كه تا به امروز منتشر شده است تحت پوشش وانكل قرار دارد . بسياري ديگر از موتور هاي دوار تنها در پتنت هاي مثبت اختراع و يا به عنوان مقالات غير فني در جملات تجاري و يا اخيرا بيشتر در وب سايت هاي فني مهندسي ظاهر مي شوند. مقاله هاي اخير در موتور هاي دوراني فاقد هر گونه اطلاعات منسجم در مورد تاريخچه موتور هاي دوار يا فلسفه هاي طراحي مرتبط باشد