چکيده
امروزه برنامههاي برخطي كه بر روي وسايل قابل حمل مانند موبايل و تبلت اجرا ميشوند جايگاه خود بين كاربران اينگونه وسايل پيدا كردهاند و از بين اين ابزارها بازيها جايگاهي ويژه دارند.
در اجراي يك بازي راه اصلي و شايد تنها راه براي درك رفتار بازيكن در استفاده از ابزار تحليل رويدادنگاري هاي ابزار است. با بررسي رويدادنگاريهاي مربوط به هر بازيكن موارد مختلفي قابل استخراج است. از جمله علايق، شبكهي ارتباطي در صورتي كه ابزار با امكانات يك شبكه اجتماعي طراحي شده باشد، تقلبهاي احتمالي، ميزان ارزشآفريني كاربر براي توليد كنندهي ابزار و موارد ديگر قابل استخراج است.
در اين بين چيزي كه براي توليد كنندگان بازيهاي مختلف اهميت ويژه اي دارد ميزان استفاده و پايبندي بازيكن به يك بازي است. توليد كنندگان تلاش ميكنند تعداد بازيكنان يك بازي بيشتر باشد و علاوه بر اين هرچه افرادي كه استفاده از بازي را ترك ميكنند كمتر باشد. زيرا حتي در مورد بازيهايي كه به صورت رايگانپايه يا كاملاً رايگان ارائه شدهاند و طرح اقتصادي آنها بر اساس روشهاي ديگري ريخته شده باشد باز هم تعداد بازيكن بيشتر حتي اگر پولي پرداخت نكند به معناي منفعت بيشتر است.
به اين ترتيب در اين تحقيق تلاش ميشود تا به بررسي راهكارهايي پرداخته شود كه با استفاده از تحليل رويدادنگاريهاي بازيها الگوي رفتاري بازيكن مشخص شده و بازيكناني كه احتمال ترك بازي را دارند مشخص شوند.