چکيده
چكيده
وب به يك مخزن اطلاعات مهم تبديل شده است؛اغلب اين اولين منبعي است كه فرد براي به دست
آوردن اطلاعات به آن مي پردازد نيازمند يك روش معمول براي جستجو در وب با يك موتور
جستجو است با اين حال، هميشه براي مردم پيدا كردن آنچه كه آنها با جستجوي كلمات كليدي
جستجو مي كنند آسان نيست و اطلاعات مورد نظر ممكن است به آساني در دسترس نباشد . يك
جايگزين، كه با افزايش رسانه هاي اجتماعي تسهيل مي شود، پرسش و جستجو از كسي است كه
دريك شبكه اجتماعي آنلاين است .
در اين تحقيق ابتدا به بيان تاريخچه شبكه هاي اجتماعي پرداخته شده است و سپس به بررسي
جستجو در شبكه هاي اجتماعي مبتني بر تجزيه و تحليل معنايي و يادگيري و همچنين يك مقايسه
در خصوص جستجو در شبكه هاي اجتماعي و جستجو با موتورهاي جستجو انجام شده است.
كلمات كليدي: شبكه هاي اجتماعي ، موتور جستجو ، جستجو در شبكه هاي اجتماعي