چکيده
در دهههاي گذشته با افزايش و سرعت قطار (بخصوص قطارهاي سريعالسير) نياز به رويكردهاي جديد بهمنظور بهبود وضعيت حملونقل ريلي احساس ميشود. با استفاده از آسفالت در خطوط حملونقل ريلي گزينه بسيار مناسبي به روشهاي سنتي موجود اضافه شده است. خط صلب بدون بالاست ساختار اوليه راهآهن پرسرعت مدرن است و ملات CA مهمترين جزء لايه انعطافپذير خط صلب است، كه از امولسيون قير و سيمان بهعنوان اجزاء اصلي و همچنين ماسه، آب و انواع مختلف افزودني تشكيل شدهاست.
در اين سمينار اشكال مختلف كاربرد آسفالت چه در خطوط بالاستي و چه غيربالاستي تشريح شد و در نهايت به صورت جزئيتر به ملات CA در خصوص اجزا، طرح اختلاط، سابقه بهكارگيري و تحقيقات مختلف كه بر روي آن انجام شده پرداخته شد و تعدادي از نقاط ضعف تحقيقات انجام شده مشخص شد و در نهايت موضوع پاياننامه از ميان اين پيشنهادات تعيين گرديد.