چکيده
واقعيت افزوده يك فناوري جديد و شديداً در حال پيشرفت در حوزه آموزش است. اين فناوري براي تلفيق
دنياي واقعي و مجازي و به طور دقيقتر اضافهكردن اشياء مجازي در محيط واقعي بكار ميرود. در حوزه آموزش
و خصوصاً آموزش پزشكي با جلوگيري از هدر رفت منابع و كاهش هزينههاي آموزش و بوجود آوردن بستر
مناسب يادگيري براي دانشآموزان و دانشجويان، يادگيري را بهتر و سريعتر و همينطور مؤثرتر به كاربران
كمك ميكند. اما بسياري از مسائل و متدهاي موجود در اين فناوري لازم به اجراي سريع و دقيق هستند كه
نواقصي در اين امر وجود دارد. بعلاوه همچنان نحوه به كارگيري اين فناوري در امر آموزش در ابتداي راه است
و متدولوژي مشخص و مؤثري براي آن وجود ندارد.
در اين پژوهش سعي در نشان دادن كارهاي انجام شده در اين حوزه خاص و همينطور مقايسه آنها براي
درك بهتر روشهاي انجام شده داريم. اين كار به ما اجازه ميدهد كه به نقاط قوت و ضعف واقعيت افزوده در
آموزش پزشكي پي برده و در جهت رفع آنها بكوشيم. بعلاوه ضمن نشان دادن مراحل لازم براي پياده سازي،
ابزارهاي مناسب را معرفي كرديم تا ديد كلي از نحوه انجام به خواننده بدهيم و همينطوركارهاي قابل انجام را
با دقت بيشتري توضيح دهيم.