چکيده
ميليونها نفر در شبكههاي اجتماعي عقيده خود را درباره موضوعات مختلف مانند رخدادهاي مهم، افراد مشهور، نشانهاي تجاري، شيوع بيماري و غيره ابراز ميكنند. عقايد مردم درباره يك موضوع يا محصول، ممكن است تحت تاثير عوامل مختلف تغييركند. در اين راستا، رديابي عقايد به منظور بررسي چگونگي تغييرات عقايد در طول زمان يكي از موضوعات تحقيقاتي در سال¬هاي اخير است.
در اين سمينار رهيافتهاي مورد استفاده در رديابي عقايد مورد بررسي قرار مي¬گيرد. براي اين منظور، ابتدا عقيده¬كاوي كه مبناي رديابي عقايد است مورد بررسي قرار گرفته و مراحل عقيده¬كاوي و روش¬هاي مورد استفاده در هر مرحله تشريح مي¬گردد. پس از آن، رديابي عقايد براي كاربردهايي از جمله تشخيص رخداد، سلامت، سياست و اقتصاد مورد مطالعه قرار مي¬گيرد كه شامل فرآيند و مراحل رديابي عقايد و نتايج بدست آمده مي¬باشد. همچنين، چالش¬هاي موجود در رديابي عقايد مشخص مي¬گردد.