چکيده
امروزه با توجه به افزايش قابل توجه استفاده از رسانه¬هاي اجتماعي، حجم وسيعي از داده¬ها در حال توليد هستند. داده¬هايي كه شامل اطلاعات ارزشمندي در مورد احساسات، عقايد، علايق، شكايت¬ها و ديگر خصوصيات فردي كاربران شبكه¬هاي اجتماعي هستند. يكي از مهم¬ترين رويكردهاي نوين داده¬كاوي كه به استخراج دانش در حجم وسيعي از داده¬هاي متني مي¬پردازد، تجزيه و تحليل احساسات نام دارد. تجزيه و تحليل احساسات يك زمينه تحقيقاتي است كه نظرات، احساسات و عواطف نوشته شده با يك زبان نوشتاري را تجزيه و تحليل مي¬كند.
تجزيه و تحليل احساسات در تجزيه و تحليل فيلم¬ها، شناخت نظرات عموم، تحليل محصولات جهت جلب رضايت مشتريان، يافتن عواطف نويسنده¬ي متن و تحليل بيماران جهت درمان كاربرد بسياري دارد. دراين پژوهش اهميت، كاربردها، چالش¬ها و رويكردهاي تجزيه و تحليل احساسات در متن مورد بررسي قرار گرفته است و همچنين روش¬هاي مختلف بررسي شده و عملكرد¬ آن¬ها مورد مقايسه قرار گرفته است و در اين بين رويكرد يادگيري ماشين يكي از رويكردهاي مورد استفاده است كه از ميان آن¬ها روش ماشين بردار پشتيبان عملكرد بهتري دارد.