چکيده
چكيده
با توجه به تجديد ناپذيري سوختهاي فسيلي و كمبود ذخايرآن و نيز بازده خوب سيكلهاي جذبي و عدم نياز آن به كار محوري، تحليل قانون اول و دوم ترموديناميك در موتور خودرو وذسيكلهاي جذبي از اهميت خاصي برخودار ميشود. از اين رو در اين سمينار ابتدا مقدمه اي از قانون اول و دوم ترمو ديناميك آورده شده است. سپس به معرفي سيكل جذبي پرداخته شده است. در مرحله بعد تحليل و بررسي قانون اول ودوم ترموديناميك در سيكل جذبي و موتور انجام گرفته شده است و در نهايت ميتوان به اين نتيجه رسيدكه قانون اول و دوم ترموديناميك در موتور به پارامترهاي از قبيل نوع سوخت، فشار پاشش، سرعت و بار بستگي دارد و نيز در سيكل جذبي بيشترين تخريب اگزرزي مربوط به ابزوربر مي باشد.
كلمات كليدي: قانون اول ترموديناميك، قانون دوم ترموديناميك، اگزرژي، برگشتناپذيري، سيكل جذبي