چکيده
ديسك ترمز در خودروهاي سنگين همواره تحت بارهاي مكانيكي و حرارتي نوساني با دامنههاي بزرگ ميباشد. لذا اين قطعه داراي عمر خستگي محدود ميباشد. تكنولوژيهاي متنوعي ازجمله تغيير در هندسه و خواص مواد ديسكها براي بهبود عمر پيشنهاد شده است. در اين سمينار به بررسي انواع تكنولوژيها در خصوص بهبود رفتار اين ديسكها و همچنين روشهاي عددي و تجربي براي تعيين تنشها و تحليل خستگي آنها پرداخته خواهد شد. در نهايت تحليل عددي خستگي كلاسيك در ديسك ترمز با توجه به عدم وجود پژوهشي مشابه به عنوان موضوع پيشنهادي پاياننامه مطرح ميگردد.