چکيده
جهت بررسي رفتار آكوستيكي سازه ها و تجهيزات مختلف در قطار هاي مسافربري مانند: شيشه ها و پنجره هاي قطار ها، نيازمند به مطالعه و بررسي روش هاي مدل سازي و بهينه سازي رفتار آكوستيكي اين ساختار مي باشيم. هر كدام از اين روش هاي مدل سازي باتوجه به ورودي و خروجي هاي مورد نياز و شرايط مساله تعيين و مورد استفاده قرار مي گيرند. در فصل اول اين سمينار به معرفي كلي اين روش هاي مدل سازي و همچنين بررسي پيشينه ي موضوع اين روش ها پرداخته شده است.در فصل دوم به معرفي كامل مدل سازي بر اساس روش انتشار موج، كه يك روش كلاسيك و تحليلي مي باشد، پرداخته مي شود. در فصل سوم نيز به بررسي روش ماتريس انتقال و روش ماتريس تعميم يافته و بهينه سازي شيشه ها بر اساس اين روش ها و معرفي شيشه هاي چند لايه اي به همراه مدل سازي شيشه هاي چند لايه تشكيل شده از مواد تخلخل و PVB پرداخته شده است.در فصل چهارم روش مدل سازي بر اساس آناليز انرژي آماري و روش هاي تجربي صورت گرفته براي محاسبه و ارزيابي انتقال صدا از طريق شيشه ها معرفي شده است.درفصل آخر نيز روش اجزاء محدود و لايه مرزي كه يك روش تركيبي براي مدل سازي رفتار آكوستيكي شيشه هاي مختلف مي باشد، شرح داده شده است.