چکيده
امروزه شبكههاي اجتماعي بسيار فراگير شدهاند كه همين امر باعث ميشود تحليل اطلاعات آن نتايج مفيد و متنوعي دربرداشته باشد. در بين اين شبكههاي اجتماعي توئيتر يكي از مهمترين و همهگيرترين شبكههاي اجتماعي است. مفهوم هشتگ براي اولين بار در توئيتر معرفي شد و امروزه به پركاربردترين روش براي برچسبگذاري پيامها در شبكههاي اجتماعي تبديل شده است. در واقع هشتگها نوعي دستهبندي مشخص شده توسط كاربر هستند كه با استفاده از آن ميتوان راحتتر در بين توئيتها جستوجو كرد. هشتگها از قواعد زباني پيروي نميكنند و همچنين بسيار كوتاه هستند به همين دليل استخراج اطلاعات از آنها، با روشهاي بازيابي اطلاعات كلاسيك، كار دشواري است، اما با روشهاي گرافي ميتوان اين موضوع را بهبود بخشيد. گرافها شامل گرهها و يالها هستند كه اين يالها با معيارهاي متفاوتي ممكن است گرهها را به هم متصل كنند. با پويش اين گرافها به فراخور هر كاربرد، اطلاعات ارزشمندي به دست ميآيد.