چکيده
با افزايش روز افزون سيستم هاي دريافت و پرداخت الكترونيك نظير دستگاه هاي خودپرداز، پايانه هاي فروش، تلفن بانك و اينترنت بانك امروزه اكثر تعاملات مشتريان با بانك با استفاده از اين سيستم ها و با كارت هاي اعتباري انجام ميگردد. سيستم هاي دريافت و پرداخت الكترونيكي بانك ها از طريق شبكه تبادل بين بانكي (شتاب) به يكديگر متصل هستند. به دليل افزايش كاربران اين حيطه نياز به ابزاري است كه بتوان داده هاي ذخيره شده را پردازش كرده و اطلاعات حاصل از آن را در اختيار كاربران قرار دهد. در اين راستا سازمان هاي بسياري در حال استفاده از روش هاي داده كاوي براي كمك به مديريت تمام فازهاي ارتباط با مشتريان و كاربران خودپرداز هاي بانكي هستند. در اين تحقيق، روش هاي داده كاوي مورد استفاده بر روي تراكنش هاي خودپرداز را مورد بررسي قرار داده ايم.هدف اين تحقيق ، بررسي و مطالعه كارهاي انجام شده در راستاي روش هاي داده كاوي و اثرات آن بر روي تراكنش هاي خودپرداز بانكي ميباشد.