چکيده
چكيده
مصرف انرژي در دنيا روز به روز در حال افزايش است، در حاليكه منابع كنوني تأمين انرژي محدود مي باشند.
ميزان تأثير گازهاي توليدي ناشي از مصرف منابع سوخت هاي فسيلي بصورت كاملا محسوسي سبب تغيير
وضعيت آب و هوايي گرديده اس ت. تمامي اين عوامل تأييد كننده اين واقعيت هستند كه مي بايستي به منظور
كاهش وابستگي به انرژي توليدي از نفت و مشتقات آن و همچنين كاهش آلودگي ناشي از گازهاي گلخانه اي
راهكارهاي جديدي يافت. سيستم حمل و نقل يكي از اصلي ترين منابع توليد و انتشار گازهاي گلخانه اي در
سطح دنيا مي با شد. بر اين مبنا، واضح است كه الكتريكي كردن خودروها مي تواند كمك بسيار شاياني به هدف
غايي كاهش آلودگي در سطح دنيا نمايد. يكي از چال شهاي خودروهاي برقي ساخت جايگاههاي شارژ اين
خودروها است.
در اين سمينار، درابتدا به شناخت و معرفي انواع خودروهاي الكتريكي و بررسي مزايا ومعايب آنها مي
پردازيم . انواع روش هاي شارژ ازديد بهره بردار شبكه كه شامل روش هاي شارژدلخواه،شارژ باتعرفه چند
سطحي ، شارژ هوشمندوشارژبا درنظرگرفتن قابليت G2V خودروهامي باشد نيزبررسي شده اس ت. همچنين
دراين سمينارروشهاي متعددي كه براي شارژ اين خودروها وجود دارد بررسي شد هاند. روشهاي شارژ شامل
شارژ با كابل و شارژ بيسيم مي باشد. اين روشها هريك داراي مزايا و معايبي هستند. در روشهاي باسيم
خودرو بايد به منبع تغذيه متصل شود اما در روش بيسيم نياز به اتصال نيست و انتقال انرژي از طريق كوي ل-
هاي اوليه و ث انويه انجام م يشود. در اين پژوه ش مطالع ات داخلي وخارجي انجام شده در خصو ص طراحي
ايستگاه هاي شارژ و روشهاي انتقال توان بيسيم پويا مورد بررسي قرار گرفته است. در نهايت پس از بررسي
مطالعات انجام شده وبررسي ومقايسه انواع روش هاي انتقال توان به اين نتيجه رسيده شد كه روش بيسيم پويا
چه از نظر هزينه و چه از نظر پيچيدگي انجام كار مناس بترين روش است. از جمله مزاياي اين روش، كوچك
بودن اندازه باتري است كه هزينه كمتري دارد و از سوي ديگرخودرو مداوم شارژ ميشود و نيازي به ذخيره
انرژي ندارد. درپايان گزارش پيشنهاداتي مبني برچگونگي ادامه روند مطالعه وموارد مطرح درزمينه خودروهاي
الكتريكي ارايه شده است.