چکيده
اتصال ريل به تراورس در خطوط راهآهن توسط ادواتي تأمين ميگردد كه اصطلاحاً سيستم اتصال ريل به تراورس ناميده ميشود. مهمترين نقش و وظيفه سيستم اتصالات ريل به تراورس، ثابت نگاهداشتن ريل بر روي تراورسها و جلوگيري از حركت و جابجايي طولي، عرضي و دوراني آن است. جابه جايي طولي ريل بر روي تراورس را خزش گويند. از مهمترين بخشها و قسمتهاي تاثيرگذار ادوات خط در ايجاد خزش، پد و سيستم پابند ميباشد. پدها و پابندها داراي انواع گوناگوني هستند كه هركدام از آنها با توجه به ساختار فيزيكي و مواد تشكيل دهنده، تاثيرات متفاوتي بر خزش دارند. در ادامه اين پروژه به بررسي دقيقتر ويژگيهاي انواع پدها و پابندها و تاثير هريك بر ميزان خزش پرداخته ميشود.