چکيده
در اين سمينار به بررسي امكان شبيهسازي عوامل مختلفي كه ميتوانند بر خرابي روسازيهاي انعطافپذير اثرگذار باشند، با استفاده از نرمافزار المان محدود آباكوس، پرداخته شده است. به اين منظور با جستجو در پژوهشهاي انجام شده در اين زمينه و طبقهبندي براساس ماژولهاي نرمافزار، تلاش شده است كه اثرات لحاظ نمودن اين عوامل بر نتيجهي مدلسازي و تطابق آن با واقعيت مورد بررسي قرار ميگيرد.
با توجه به گستردگي راههاي آسفالتي در سرتاسر دنيا و قرارگيري آنها تحت شرايط بسيار متفاوت محيطي و همين طور طرح اختلاط، طراحي روسازي و حتي طراحي هندسي متفاوت اين راهها، كه همگي بر ايجاد و گسترش خرابيهاي روسازي اثرگذار هستند، فرآيند صورت گرفته در اين پژوهش، در كنار آزمايشات متداول روسازي ميتواند به عنوان مطالعات پايهاي براي تهيه راهنمايي براي پيشبيني خرابيها، و ياريدهنده در مديريت شبكه راهها درنظرگرفته شود.
در اين سمينار به بررسي امكان شبيهسازي عوامل مختلفي كه ميتوانند بر خرابي روسازيهاي انعطافپذير اثرگذار باشند، با استفاده از نرمافزار المان محدود آباكوس، پرداخته شده است. به اين منظور با جستجو در پژوهشهاي انجام شده در اين زمينه و طبقهبندي براساس ماژولهاي نرمافزار، تلاش شده است كه اثرات لحاظ نمودن اين عوامل بر نتيجهي مدلسازي و تطابق آن با واقعيت مورد بررسي قرار ميگيرد.
با توجه به گستردگي راههاي آسفالتي در سرتاسر دنيا و قرارگيري آنها تحت شرايط بسيار متفاوت محيطي و همين طور طرح اختلاط، طراحي روسازي و حتي طراحي هندسي متفاوت اين راهها، كه همگي بر ايجاد و گسترش خرابيهاي روسازي اثرگذار هستند، فرآيند صورت گرفته در اين پژوهش، در كنار آزمايشات متداول روسازي ميتواند به عنوان مطالعات پايهاي براي تهيه راهنمايي براي پيشبيني خرابيها، و ياريدهنده در مديريت شبكه راهها درنظرگرفته شود.
در اين سمينار به بررسي امكان شبيهسازي عوامل مختلفي كه ميتوانند بر خرابي روسازيهاي انعطافپذير اثرگذار باشند، با استفاده از نرمافزار المان محدود آباكوس، پرداخته شده است. به اين منظور با جستجو در پژوهشهاي انجام شده در اين زمينه و طبقهبندي براساس ماژولهاي نرمافزار، تلاش شده است كه اثرات لحاظ نمودن اين عوامل بر نتيجهي مدلسازي و تطابق آن با واقعيت مورد بررسي قرار ميگيرد.
با توجه به گستردگي راههاي آسفالتي در سرتاسر دنيا و قرارگيري آنها تحت شرايط بسيار متفاوت محيطي و همين طور طرح اختلاط، طراحي روسازي و حتي طراحي هندسي متفاوت اين راهها، كه همگي بر ايجاد و گسترش خرابيهاي روسازي اثرگذار هستند، فرآيند صورت گرفته در اين پژوهش، در كنار آزمايشات متداول روسازي ميتواند به عنوان مطالعات پايهاي براي تهيه راهنمايي براي پيشبيني خرابيها، و ياريدهنده در مديريت شبكه راهها درنظرگرفته شود.