-
شماره ركورد
7545
-
عنوان
تاثير افزودني ها بر دماي اختلاط و تراكم مخلوط هاي آسفالتي داغ ، گرم و سرد
-
سال تحصيل
1399-1400
-
استاد راهنما
دكتر محمود عامري
-
چکيده
امروزه با افزايش روزافزون جمعيت، نياز جامعه بشري به راه هاي ارتباطي بيش از پيش شده است. افزايش جمعيت سبب افزايش تقاضا براي حمل و نقل بار براي معدن ، صنعت ، كشاورزي و حمل و نقل عمومي شده است. افزايش حجم استفاده از مسيرهاي ارتباطي سبب افزايش بار بر زيرساخت هاي اين مسيرها شده است. يكي از زيرساخت هاي مهم در ساختار راه ها، لايه آسفالتي است كه بر روي ديگر لايه ها و در تماس با لايه هاي ديگر ساخته ميشود. لايه آسفالتي وظيفه نگهداري از ديگر لايه ها را دارد و عمر راه هاي ساخته شده را بسيار افزايش ميدهد و در نتيجه هزينه هاي نگهداري به شدت كاهش مي يابد. آسفالت هاي مورد استفاده در راهسازي براساس عملكرد آن ها به سه دسته آسفات گرم، آسفالت محافظتي و آسفالت سرد تقسيم بندي ميشوند. آسفالت گرم يكي از پركاربردترين آسفالت ها در صنعت راهسازي ميباشد. در آسفالت گرم مواد براساس نوع قير مصرفي در دمايي ما بين 130 تا 170درجه سانتيگراد در كارخانه ساخته ميشود و براي محدوده مورد نظر فرستاده ميشود. اين ماده به صورت خميري داغ روي ناحيه كشيده ميشود و با دستگاه هاي مخصوصي كوبيده و فشرده ميشوند. يكي از معايب بزرگ اين آسفالت بالا بودن دماي اختلاط آن ميباشد. بالا بودن دماي اختلاط آسفالت گرم سبب افزايش بيش از حد مصرف سوخت هاي فسيلي ميشود كه اين امر سبب آلودگي هوا و افزايش هزينه ميشود. در اين پژوهش به بررسي مواد افزودني مختلف بر مخلوط آسفالت براي كاهش ميزان دماي اختلاط پرداخته ميشود. پس از بررسي نتايج مواد افزودني مختلف، بهترين ماده افزودني جهت كاهش دماي اختلاط بتن معرفي ميشود.
-
نام دانشجو
مجتبي جوادي زاد
-
تاريخ ارائه
10/4/2020 12:00:00 AM
-
متن كامل
68762
-
پديد آورنده
مجتبي جوادي زاد
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/07/13
-
عنوان به انگليسي
impact of additives on mixing and compaction temperature of HMA, WMA and CMA asphalt mixtures
-
لينک به اين مدرک :