چکيده
اصولا در سامانه ي هم بندي موتور و وسايل نقليه، از دسته موتور به منظور كاهش ارتعاشات منتقل شده از موتور به بدنه و در نتيجه راحتي بيشتر سرنشينان استفاده ميشود. در اين رهگذر، به منظور بهبود خواص ديناميكي اين قطعه، دسته موتورهاي هيدروليكي معرفي شده اند. تحقيقات انجام شده در اين حوزه در سه بخش دسته موتورهاي غيرفعال، شبه فعال و فعال تقسيم بندي شده اند. دسته موتورهاي شبه فعال و فعال با هدف برطرف كردن اشكال دسته موتورهاي غيرفعال، طراحي هاي متنوعي به همراه الگوريتم هاي گوناگون كنترلي، موضوع كار پژوهشگران اين حوزه بوده است. در اين پژوهش چگونگي شبيه سازي دسته موتور الاستومري، مدل سازي خطي و غيرخطي دسته موتور هيدروليكي و همچنين شبيه سازي دﺳﺘﻪ ﻣﻮﺗﻮر ﻫﯿﺪروﻟﯿﮑﯽ ﻓﻌﺎل ﺑﺮاي ﮐﺎرﺑﺮدﻫﺎي خودرو مورد بررسي قرار گرفته است.