-
شماره ركورد
10033
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
10033
-
پديد آورنده
پرستو كفيل
-
عنوان
پيشگيري و دفاع در برابر حمله سايبل در شبكه¬هاي موردي بين¬خودرويي
-
مقطع تحصيلي
دريافت درجه كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
فناوري اطلاعات - گرايش مخابرات امن
-
سال تحصيل
آبان 1390
-
تاريخ دفاع
آبان 1390
-
استاد راهنما
دكتر محمود فتحي
-
چكيده
چكيده
شبكههاي موردي بين خودرويي دستاورد عظيمي در راستاي بهينه سازي سيستم حمل و نقل هوشمند است و برقراري امنيت يكي از مشكلات در برپاسازي اين شبكهها مي¬باشد. مديريت هويت يكي از مباحث مهم در برقراري امنيت است. بدون مديريت هويت، حمله سايبل مي¬تواند با جعل هويت خودروهاي ديگر، كاركرد شبكه را بر هم زند. زماني كه معماري امنيتي شبكه نيازمند استفاده از آراي گروهي خودرو براي اطمينان از صحت يك رويداد باشد؛ حمله كننده با استفاده از هويتهاي جعلي خود، مي¬تواند آراي مورد نياز براي فريب شبكه را بدست بياورد و منابع شبكه را بطور غير منصفانه در راستاي اهداف خود، به كار گيرد.
در اين نوشتار، سعي بر ارائه روشي كارا با حفظ امنيت شبكه و هويت خودروها شده است. الگوريتم پيشنهادي برپايه تشابه مسير و همكاري گره¬ها مي¬باشد و خودروهايي كه در مدت زمان خاصي، تشابه مسير در نواحي مشترك دارند را بعنوان حمله كننده در نظر مي¬گيرد. خودروها قادر به ايجاد هويت خويش هستند و تبادل بستههاي اطلاعاتي به صورت گام به گام بوده و در هر مرحله اقدامات امنيتي خاصي صورت مي¬گيرد. روش پيشنهادي با افزايش مساحت و تعداد خودروها، قويتر عمل مي-نمايد. همچنين نياز به نصب ناظراني اختصاصي ندارد و خودروها به صورت داوطلبانه در تشخيص حمله نقش دارند. نتايج شبيه سازي باNS2 نشان مي¬دهد كه الگوريتم تشخيص، با بزرگتر شدن محدوده و افزايش خودروها كاراتر مي¬شود و اين نكته مثبتي براي برپاسازي اين شبكهها است. به نظر مي¬رسد الگوريتم با كمي تغيير مي¬تواند بر روي شبكههاي موردي ديگر نيز اجرا شود. براي اين منظور مي¬توان گره¬ها با تجهيزات مكان ياب مجهز نموده و بعد مكاني آنها را بر حسب سه محور طول و عرض و ارتفاع از سطح زمين مورد سنجش قرار داد.
كلمات كليدي: شبكههاي موردي بين خودرويي، حمله سايبل، امنيت، پيشگيري و دفاع
-
لينک به اين مدرک :