-
شماره ركورد
10186
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
10186
-
پديد آورنده
مهدي صالحي چليچه
-
عنوان
طراحي و آزمايش يك برنامه هوشمند جهت عيبيابي گيربكس 90 درجه بالگرد
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مكانيك- هوا فضا
-
سال تحصيل
فروردين 1391
-
تاريخ دفاع
فروردين 1391
-
استاد راهنما
دكتر صفي زاده
-
چكيده
يكي از مباحث كليدي در صنعت هوايي به خصوص در بالگرد ها، رعايت استاندارهاي هوايي و تامين
سلامت سرنشينان مي باشد و با توجه به اينكه تشخيص به موقع عيوب در سيستم ارتعاشي بالگرد مي
تواند از وقايع فاجعه بار، جلوگيري نمايد از اين رو در اين پروژه يك سيستم پايش وض عيت براي
عيب يابي عيوب چرخدنده در گيربكس ٩٠ درجه دمي بالگرد ارائه شده است. براي اين كار يك
مجموعه آزمايشي مطابق با شرايط واقعي بالگرد در بالگرد سازي صنايع هواپيما سازي اي ران طراحي و
ساخته شد. بعد از شبيه سازي شرايط واقعي، گيربكس در حالات دور و بار مختلف در حالت سالم و
٧٥ % و ١٠٠ %) در كارگاه ديناميك و تست ،%٥٠ ،% عيب شكست دنده با درصدهاي متفاوت ( ٢٥
صنايع بالگرد سازي ايران مورد آزمايش قرار گرفت.
سيگنالهاي ارتعاشي استخراج شده در حالات مختلف به سيستم عيب يابي هوشمند طراحي و برنامه
نويسي شده فرستاده شد تا سيستم بط ور خودكار در مورد سالم و معيوب بودن گيربكس و درصد
عيب آن تصميم گيري نمايد. سيستم عيب ياب طراحي شده شامل سه مرحله اص ل ي آنال يز س يگنال،
فشرده كردن اطلاعات و تصميم گيري توسط كامپيوتر است . در مرحله آنا ل يز س يگنال از تكنيكها ي
زماني(گشتاورهاي آماري)، فركانسي(تبديل فوري ه سر يع) و زمان -فركانس ي(تبد يل بسته موج ك )
سازگار با عيوب گيربكس استفاده شده است. در مرحله فشرده كردن اطلاعات، رو ش آنال يز مولفه
بكار گرفته شده است. همچن ين براي هوشمند سازي سيستم از روشهاي تصميم (PCA) هاي اصلي
گيري خودكار نظير روش شناسايي الگوي نزديكترين همسايگي استفاده شده است . نتايج حاصله به
واسطه نزديكي شرايط آزمايش با شرايط واقعي بالگرد بسيار اميدوار كننده است.
واژ ههاي كليدي: پايش وضعيت، گيربكس ٩٠ درجه دمي بالگرد، الگوي نزديكترين همسايگي ،
. (PCA) آناليز مولفه هاي اصلي
-
لينک به اين مدرک :