-
شماره ركورد
11038
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
11038
-
پديد آورنده
ايرج داوودآبادي
-
عنوان
شناسايي تاير و تخمين متغيرهاي حالت و پارامترهاي مدل ديناميكي خودرو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو گرايش سيستمهاي تعليق، ترمز و فرمان
-
سال تحصيل
تير ماه 1390
-
تاريخ دفاع
تير ماه 1390
-
استاد راهنما
دكتر اصغر رمضاني
-
چكيده
چكيده
اين پايان نامه شامل دو بخش عمده مي باشد. در بخش اول، با استفاده از يك مدل ديناميكي خودرو و فيلتر كالمن آنسنت شده نيروهاي تاير شناسايي شده است. سيگنالهاي اندازه گيري شده توسط سنسورها كه از نرم افزار كارسيم دريافت مي شود به همراه زاويه فرمان به عنوان ورودي به الگوريتم داده شده است. خروجي الگوريتم لغزش جانبي، نيروهاي عمودي و جانبي تايرها مي باشد. سپس ضرايب مدل تاير پشكا با استفاده از مساله حد اقل مربعات غير خطي بدست آمده است. در بخش دوم، با استفاده از مدل تاير بدست آمده در بخش اول و فيلتر كالمن توسعه يافته حالت ها و پارامترهاي خودرو تخمين زده شده است. در هر دو بخش، مقادير تخمين زده شده با سيگنالهاي دريافتي از سنسورها مقايسه شده است و نتايج بدست آمده توافق خوبي را بين حالت هاي تخمين زده شده و مقادير واقعي نشان مي دهد.
واژههاي كليدي: مدل تاير پشكا، فيلتر كالمن آنسنت شده ، فيلتر كالمن توسعه يافته، حد اقل مربعات غير خطي، عدم قطعيت
-
لينک به اين مدرک :