-
شماره ركورد
11114
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
11114
-
پديد آورنده
مهدي مروتي
-
عنوان
بهبود پارامترهاي دمپر پيچشي در ارتعاشات غير خطي ميل لنگ
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو - طراحي سيستمهاي تعليق، فرمان و ترمز
-
سال تحصيل
آذر ماه 1391
-
تاريخ دفاع
آذر ماه 1391
-
استاد راهنما
دكتر روح اله طالبي
-
چكيده
چكيده
در اين پايان نامه ارتعاشات ميل لنگ به صورت غير¬¬خطي مدل¬سازي شده و امكان حل تحليلي تقريبي به روش اغتشاش مورد بررسي قرار گرفته است. از جمله فرضيات به كار رفته، ميتوان به عدم در نظر گرفتن ارتعاشات خمشي ميل لنگ اشاره نمود. به بيان ديگر تنها ارتعاشات غيرخطي پيچشي ميل لنگ مورد تجزيه و تحليل قرار خواهد گرفت. از فرضيات ساده كننده ديگر، عدم وارد نمودن تجهيزات جانبي متصل به موتور در تحليلها ميباشد. همچنين رفتار ميل لنگ هنگامي كه از يك ميرا كننده الاستومري جهت كاهش ارتعاشات پيچشي استفاده ميشود، مورد مطالعه قرار گرفته است. در ادامه به بررسي تاثير تغييرات پارامترها بر روي پاسخ سيستم اصلي پرداخته شده و نتايج نشان مي¬¬دهند كه با اعمال تغييرات در پارامترهاي بي¬بعد، مي¬توان
ارتعاش¬گيري را طراحي نمود كه در ارتعاشات ميل لنگ تاثير بسزايي داشته باشد. در ادامه به منظور اعتبار سنجي روش تحليلي استفاده شده، از يك روش عددي جهت حل معادلات به دست آمده استفاده شده و نتايج به دست آمده از حل عددي با نتايج تحليلي در حالت پايا مورد مقايسه قرار گرفته است. در انتها نيز با ايجاد تغييرات در پارامترهاي ميل¬لنگ و ارتعاش¬گير سعي شده است تا پارامترهاي ذكر شده را به نحوي ارتقا دهيم تا زودتر سيستم ارتعاشي به حالت پايدار رسيده و يا اينكه نوسانات آن به حداقل رسد.
واژههاي كليدي: ميل لنگ، ارتعاشات غير خطي، ميرا كننده الاستومري، روش اغتشاش
-
لينک به اين مدرک :