-
شماره ركورد
12219
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
12219
-
پديد آورنده
محمد صالح حبيبي مظاهري
-
عنوان
ارزيابي ميزان تاثيرگذاري نمايش چهرههاي آشنا در هنگام عضويت در گروهها و شبكههاي اجتماعي
-
مقطع تحصيلي
كار شناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كامپيوتر گرايش نرم افزار
-
سال تحصيل
ارديبهشت ماه 1392
-
تاريخ دفاع
ارديبهشت ماه 1392
-
استاد راهنما
دكتر مينائي
-
چكيده
چكيده
در يك شبكهي اجتماعي اعضا بر روي يكديگر تاثير ميگذارند. تاثير يعني ايجاد انگيزه از طرف يك فرد يا گروه به فرد يا گروه ديگر براي انتخاب عمل. مانند عضو شدن در گروه، شركت در نظرسنجي و ... . انتخاب يعني اينكه يك فرد بين انجام دادن و عدم انجام دادن يك عمل تصميم ميگيرد. مهم چگونگي انتخاب نيست، بلكه مهم خود انتخاب است.
تاثيرپذيري در حال حاضر به روشهاي مختلفي در شبكههاي اجتماعي انجام ميپذيرد. تمامي اين روشها تاثيرگذاري را از طريق ارسال اطلاعات، به يك فرد قبل، از انجام يك فعاليت انجام ميدهند. به طور كلي روشهاي اطلاع رساني براي تاثيرگذاري را ميتوان به سه دسته نمايش نظرات ديگران، رفتارهاي آشنا و چهرههاي آشنا، تقسيم كرد. همانطور كه تاكنون بدست آمده، نمايش تعداد اعضاي حال حاضر يك گروه در عضو شدن فرد در آن گروه موثر است. يعني اينكه هر چه تعداد اعضاي گروه بيشتر باشد تمايل فرد براي عضويت در آن گروه بيشتر خواهد بود.
در اين پروژه تاثير نمايش چهرههاي آشنا در تشكيل گروهها و هنگام عضويت فرد به يك گروه مورد بررسي قرار ميگيرد. صورت مسئله اين است كه بدانيم نمايش چهرههاي آشنا به چه ميزان در ترغيب افراد به عضويت در يك گروه موثر است. بدين منظور چند آزمايش در هنگام عضويت در شبكه بر روي كاربران انجام شده، و در هنگام عضويت چهرههايي كه براي فرد آشناست به وي نمايش داده ميشود. نتيجه اين آزمايشها با نتايج مقالات مرتبط مقايسه شده و ميزان تاثيرگذاري چهرههاي آشنا استخراج ميگردد.
واژههاي كليدي: شبكهي اجتماعي، تاثير، چهرههاي آشنا
-
لينک به اين مدرک :