-
شماره ركورد
12691
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
12691
-
پديد آورنده
نصر ا... جاذبي
-
عنوان
تجزيه و تحليل شكاف ميزان اهميت و رضايت از عناصر مدل5V براي مشتريان در شركت لاستيك صنعت بردسير
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
آبان 1392
-
تاريخ دفاع
آبان 1392
-
استاد راهنما
دكتر ميرزامحمدي
-
استاد مشاور
دكتر سجادي
-
چكيده
چكيده
هدف از اجراي اين پژوهش، تجزيه و تحليل شكاف ميزان اهميت و رضايت از عناصر مدل5V براي مشتريان در شركت لاستيك صنعت بردسير مي¬باشد. در سال 1964 مدل 4P را براي بررسي آميخته بازاريابي ارايه شد كه در آن عوامل اصلي تأثيرگذار بر بازاريابي محصولات و خدمات، در قالب چهار مؤلفه اصلي يعني محصول، قيمت، توزيع و ترفيع مورد بررسي قرار مي-گرفت. اگر چه كليه فعاليتهايي را كه براي بازاريابي محصولات و خدمات ميتوان انجام داد در قالب مدل 4Pميگنجد ولي اين مدل از ديد مديران كسب وكار به بازار مينگرد. از اينرو مدل 5V مطرح گرديد كه در آن از ديدگاه مصرفكننده و مشتري به فرايند خريد و بازاريابي نگاه مي¬شود، ارايه گرديد. در اين مدل5V بيانگر ارزش (Value)، داد و ستد (Viability)، تنوع و گوناگوني(Variety)، حجم خريد (Volume)و مزاياي مورد نظر خريداران (Virtue) مي-باشد. اگر چه تاكنون پژوهش هاي متعددي در زمينه بازاريابي و آميخته بازاريابي انجام شده است ولي تاكنون نقش عناصر آميخته بازاريابي خصوصا با استفاده از مدل 5V مورد بررسي قرار نگرفته است.
لذا در اين پژوهش علاوه بر بررسي ميزان اهميت و اولويت بندي هر يك عناصر مدل 5V از ديدگاه مشتريان و مصرف كنندگان توليدات شركت لاستيك صنعت بردسير، به بررسي ميزان رضايت مشتريان و مصرف كنندگان از توليدات و محصولات شركت نيز پرداخته شده است و پس از آزمون فرضيات، مشخص شد بين رضايت مشتريان و اهميت هريك از عوامل بر اساس مدل مذكور تفاوت معناداري وجود دارد و در انتها رهنمودهايي براي آن ارائه شد
واژگان كليدي: آميخته بازاريابي، مدل 4P، مدل 5V، شركت لاستيك صنعت بردسير
-
لينک به اين مدرک :