-
شماره ركورد
12926
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
12926
-
پديد آورنده
سعيد ذوالفقاري
-
عنوان
بررسي تأثير همسويي بين استراتژي كسب و كار و استراتژي پروژه برموفقيت پروژه در پروژه هاي توسعه محصول جديد
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - مديريت سيستم و بهره وري
-
سال تحصيل
ارديبهشت ماه 1393
-
تاريخ دفاع
ارديبهشت ماه 1393
-
استاد راهنما
دكتر عليرضا علي احمدي
-
چكيده
چكيده
در دنياي امروزه،بهبودهاي پيوسته ديگر جوابگوي نياز شركت ها به منظور تطابق با سرعت شگفت انگيز تغييرات نمي باشند. همين امر باعث شده است تا شركت ها، بيش از پيش به منظور پيگيري استراتژي هايشان به پروژه ها وابسته بشوند. اين وابستگي روزافزون، باعث مي شود تا مسئله همسويي پروژه ها با اهداف سازماني بيش از پيش حياتي جلوه كند. بدين منظور همواره در ادبيات به شيوه هاي گوناگون، سعي در ايجاد و اطمينان از حفظ اين مهم شده است. متأسفانه اكثريت اين تلاش ها، بيشتر معطوف به ايجاد همسويي در مرحله انتخاب پروژه ها بوده است و اندك تلاش هايي هم كه توجه به همسويي در حين اجراي پروژه داشته اند، داراي كاستي هايي مي باشند. ما در اين تحقيق با دست گذاشتن بر روي مفهوم همسويي در حين اجراي پروژه، به بررسي مهمترين جزء همسويي در آن مرحله (استراتژي پروژه) و تأثير اين همسويي بر ابعاد موفقيت پروژه پرداخته ايم. بدين منظور ما با استفاده از مدلسازي معادلات ساختاري مبتني بر واريانس به بررسي 91 پروژه در 30 شركت پرداخته ايم. ما در نهايت دريافتيم كه همسويي استراتژي پروژه با استراتژي كسب و كار، تأثير معناداري بر تمامي ابعاد موفقيت پروژه دارد و از طرف ديگر، بعد آماده شدن براي آينده، بيشترين تأثير را از اين همسويي مي پذيرد. در مورد همسويي استراتژي پروژه، دريافتيم كه مهمترين سازه در شكل گيري آن، همسويي موضع مي باشد و شاخصه ايي كه بيشترين تغييرات را در همسويي استراتژي پروژه توضيح مي دهد، شاخصه همسويي مزيت رقابتي بوده.
واژههاي كليدي: مديريت استراتژيك پروژه، استراتژي پروژه، همسويي، موفقيت پروژه، مدلسازي معادلات ساختاري مبتني بر واريانس
-
لينک به اين مدرک :