-
شماره ركورد
13410
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13410
-
پديد آورنده
رضا موسي پور
-
عنوان
وضعيت سنجي پلها با استفاده از داده هاي شتاب سنج با مطالعه موردي پل نكا
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه آهن
-
سال تحصيل
ارديبهشت 1393
-
تاريخ دفاع
ارديبهشت 1393
-
استاد راهنما
دكتر سعيد محمدزاده
-
چكيده
چكيده
مزاياي قابل توجه سيستم حمل و نقل ريلي از قبيل سرعت، ايمني، ظرفيت و راحتي باعث گسترش روز افزون آن و جذب بيشتر مسافر و كالا گرديده است. امروزه قطارهاي سريع السير روزانه ميليون ها مسافر را با ايمني و راحتي زياد جابجا مي كنند و از طرفي بدليل صرفه جويي هاي اقتصادي چشمگير، استفاده از قطارهاي سنگين در اكثر كشورهاي صنعتي در حال توسعه و گسترش مي باشد. تمامي اين موارد نياز به زيرساخت هاي ريلي با قابليت اطمينان بالا را بيش از پيش آشكار مي سازد. اين پايان نامه به بررسي وضعيت سنجي پلها با استفاده از داده هاي شتاب سنج مي پردازد. هدف اصلي در اين پايان نامه توسعه و معرفي يك فرآيند با قابليت اعتماد مناسب به منظور تعيين مقادير جابجايي از داده هاي شتاب اندازه گيري شده از طريق دو مرتبه انتگرال گيري است. امروزه در كنار توسعه راه آهن و افزايش سرعت و ظرفيت موضوع ايمني زيرساخت هاي ريلي و همچنين مديريت تعمير و نگهداري زيرساخت ها اهميت مضاعف يافته است. زيرساختهاي ريلي، بزرگترين سرمايه راه آهن مي باشند و هزينه نگهداري و تعمير آن درصد قابل توجهي از هزينه بهره برداري را شامل مي شود. از اين رو هرگونه توسعه اي در مديريت صحيح آنها در حيطه تعمير و نگهداري، منتج به سطح بهينه كارايي زيرساخت ها و ايمني و راحتي كافي در بهره برداري از آنها گشته و از طرفي صرفه جويي غيرمستقيم ناشي از افزايش ظرفيت و كاهش تأخيرات نيز حاصل مي گردد. از جمله ابزارهاي رايج در بررسي سلامت سازه ها كه به منظور ارزيابي و وضعيت سنجي زير ساختهاي حمل و نقل ريلي مورد استفاده قرار مي گيرد، شتاب سنج ها هستند. بررسي وضعيت سنجي پلها با استفاده از داده هاي اين حسگر، هدف مورد نظر اين پايان نامه مي باشد.به منظور محاسبه جابجايي از سيگنال شتاب در اين پايان نامه از الگوريتم توسعه يافته اي استفاده شده است.اين روش پيشنهادي، مساله انتگرال گيري و خطاهاي مربوط به عدم اطلاع از شرايط اوليه را حل مي كند.
-
لينک به اين مدرک :