-
شماره ركورد
13479
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13479
-
پديد آورنده
سميرا قاسميان صفايي
-
عنوان
بررسي عوامل موثر در انتخاب غذاهاي آماده مشابه با نام هاي تجاري متفاوت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
شهريور 1392
-
تاريخ دفاع
شهريور 1392
-
استاد راهنما
دكتر سعيد ميرزامحمدي
-
استاد مشاور
دكتر سيامك نوري
-
چكيده
چكيده:
در بازار ناپايدار امروز با توجه به رقباي بسيار و نام هاي تجاري متعدد، توليد كنندگان و عرضه كنندگان غذاهاي آماده، بايد ويژگيهايي از محصول را كه از نظر مشتريان ارزشمند است، شناسايي نموده و تلاش كنند تا اين ويژگيها و ارزشها را در محصولات خود بگنجانند. از سوي ديگر عوامل موثر بر انتخاب غذاهاي آماده، به دليل جوان بودن اين محصولات، موضوعي جديد و قابل توجه به نظر مي رسد.
در اين تحقيق سعي بر اين بوده است تا با نظر سنجي از مشتريان فروشگاههاي زنجيره اي بزرگ در تهران به درك درستي از عوامل گرايش مصرف كنندگان به انتخاب غذاهاي آماده دست يابيم. اين تحقيق از نظر هدف كاربردي است و از نظر روش كار پيمايشي است. روش و ابزار گردآوري اطلاعات روش كتابخانه اي و پرسشنامه است. محدوده تحقيق به دليل جمعيت بالا و بازار خاص اين نوع محصولات، شهر تهران مي باشد. پايايي داده ها از طريق آلفاي كرونباخ مورد سنجش قرار گرفت و با توزيع 335 پرسشنامه، دادههاي تحقيق جمعآوري و با استفاده از روش t تك متغيره، فرضيات تحقيق آزمون گرديد.
نتايج حاصله از آزمون فرضيات تحقيق، حاكي از آن است كه مصرف كنندگان، شهرت نام هاي تجاري، تبليغات نام هاي تجاري، شكل و ظاهر بسته بندي، كيفيت و قيمت غذاهاي آماده مشابه با نام هاي تجاري متفاوت را در انتخاب خود تاثير گذار مي دانند اما در رابطه با تاثيرگذاري عامل تخفيف و جايزه بر اساس نتايج حاصله نمي توان اظهار نظر نمود.
كلمات كليدي: نام تجاري، تبليغات، بسته بندي، ترفيع فروش
-
لينک به اين مدرک :