-
شماره ركورد
13852
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13852
-
پديد آورنده
علي يارمحمّدي
-
عنوان
تحليل ترموديناميكي و بهينه سازي سيستم تهويه مطبوع خودروي پايه ي پلتفرم ملي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو - قواي محركه
-
سال تحصيل
بهمن ماه 1393
-
تاريخ دفاع
بهمن ماه 1393
-
استاد راهنما
پروفسور محمدحسن شجاعيفرد - دكتر غلام رضا مولايي منش
-
چكيده
چكيده
امروزه سيستم تهويه¬ي خودرو به عنوان يكي از مهم¬ترين عوامل تأثيرگذار در جهت آسايش و راحتي سرنشينان خودرو، بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است. در اين مطالعه با در نظر گرفتن شرايط آب و هوايي مختلف شهرهاي ايران، ابتدا مدار سيكل تبريد و كابين خودروي ¬ال¬ نود به صورت عددي شبيه¬سازي شد و سپس ¬هندسه¬ي كندانسور با هدف كاهش افت فشار و افزايش انتقال حرارت مورد بهينه¬سازي قرار گرفت. رويكرد جديد در اين مطالعه اين است كه علاوه بر بهينه كردن پارامترهاي جديد، سعي شده است كه اين بهينه¬سازي با ثابت در نظر گرفتن تعداد پره¬هاي كندانسور صورت گيرد تا علاوه بر دو هدف ذكر شده، حداقل افزايش جرم در كندانسور را نيز داشته باشيم. نتايج حاصل از بهينه¬سازي كندانسور شامل 97/3% افزايش انتقال حرارت و 8% كاهش افت فشار در كندانسور بود كه در نهايت با اعمال اين كندانسور بهينه در مدل كلي سيكل و كابين، شاهد افزايش ضريب عملكرد و ظرفيت سرمايشي سيكل و در نتيجه خنك¬كاري سريع¬تر كابين بوديم.
كلمات كليدي: تهويه مطبوع، خودرو، كندانسور، بهينه¬سازي
-
لينک به اين مدرک :