-
شماره ركورد
13896
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13896
-
پديد آورنده
پيمان داوري
-
عنوان
مدل سازي صفربعدي كاهش زمان گرمايش (Warm-up) موتور احتراق داخلي XU7
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو - سيستم محركه
-
سال تحصيل
بهمن 1393
-
تاريخ دفاع
بهمن 1393
-
استاد راهنما
دكتر محمدحسن شجاعي فرد
-
چكيده
چكيده
آلودگي هوا يكي از مضرات دنياي صنعتي امروز است. بيش از 60 درصد آلودگي هوا ناشي از خودروهاست و اين درصد در مناطق شهري به بيش از 80 درصد مي رسد. اعمال استانداردهاي آلودگي براي حد مجاز آلاينده هاي خودرو يكي از راهكارهاي عملي براي كاهش آلاينده هاي توليدي خودروهاست. براي دستيابي به حدود تعيين شده در استانداردهاي آلودگي، تحقيقات بسياري به منظور كاهش آلاينده هاي توليدي خودروها صورت پذيرفته است. نتايج پژوهشي انجام شده حاكي از آن است بيش از 80% از آلاينده هاي هيدروكربني نسوخته و منوكسيدكربن خروجي از اگزوز موتور در استانداردهاي آلودگي مربوط به عملكرد خودروها در شرايط راه اندازي سرد و گرمايش موتور است.
در اين پايان نامه در ابتدا دلايل شكل گيري آلاينده ها در شرايط گرمايش موتور و راهكارهاي كاهش آن ها ارائه مي شود. زمان گذراي گرم شدن موتور به ناحيه اي از عملكرد موتور كه در آن موتور هنوز به شرايط پايدار دمايي نرسيده است گفته مي شود و معيار اتمام اين ناحيه در موتور دماي سيال خنك كننده است، در ادامه به بررسي اهميت سيستم خنك كاري براي كاهش زمان گرمايش موتور XU7 پرداخته شده است.
-
لينک به اين مدرک :