-
شماره ركورد
13917
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13917
-
پديد آورنده
فاطمه ديندار
-
عنوان
بررسي رابطه بين توانايي منظور شناسي، مهارت زباني و نگرش نسبت به زبان مبدا دربين دانشجويان ايراني رشته زبان انگليسي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان انگليسي
-
سال تحصيل
تير ماه 1392
-
تاريخ دفاع
تير ماه 1392
-
استاد راهنما
دكتر واعظي
-
استاد مشاور
دكتر عبداله زاده
-
چكيده
چكيده
حوزه كلي اين مطالعه توانايي منظور شناسي و نگرش نسبت به زبان مبدا است. اين تحقيق به بررسي رابطه بين ديدگاه هاي دانشجويان رشته زبان انگليسي در ايران و توانايي منظورشناسي آنها در دو كارگفت در زبان انگليسي يعني عذرخواهي كردن و درخواست مي پردازد. به علاوه رابطه بين توانايي منظور شناسي و سطح دانش زبان انگليسي مورد تحقيق قرار گرفته است. اين تحقيق همچنين به بررسي اينكه آيا تفاوتي در سطح دانش زبان انگليسي شركت كنندگان و ديدگاه هاي آنها نسبت به زبان مبدا وجود دارد ، مي پردازد. بدين منظور 051 دانشجوي سال سوم و چهارم در رشته زبان انگليسي )رشته هاي مترجمي و ادبيات و آموزش( ازپنج دانشگاه سراسري در ايران انتخاب شدند. سطح دانش زبان انگليسي شركت كنندگان سنجيده شد. شركت كنندگان آزمون كامل سازي گفت و شنود در قالب چهار گزينه اي، با 01 مورد كه 8 مورد آن كارگفت عذر خواهي، و 8 مورد كارگفت درخواست را به زبان انگليسي استخراج مي كرد، پاسخ دادند. شركت كنندگان هم چنين پرسش نامه نگرش نسبت به زبان انگليسي را پاسخ دادند. آزمون تي به عنوان روش آماري استفاده شد. نتيجه قابل توجه بدست آمده از تحقيق نشان داد كه توانايي كلي در زبان مبدا الزاما براي توانايي منظور شناسي لازم نيست و هم چنين از بررسي آمار اين نتيجه آشكار شد كه نگرش نسبت به زبان مبدا، تنها عامل تاثيرگذاردر توانايي منظور شناسي نمي باشد.
-
لينک به اين مدرک :