-
شماره ركورد
14005
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14005
-
پديد آورنده
اميد ارفعي خسروشاهي
-
عنوان
مدل سازي، شبيه سازي و بهينه سازي پارامترهاي سيستم ترمز و بررسي عملكرد آن در ديناميك خودرو كلاس B
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
طراحي سيستم هاي تعليق، ترمز و فرمان
-
سال تحصيل
اسفندماه 1393
-
تاريخ دفاع
اسفندماه 1393
-
استاد راهنما
دكتر جواد مرزبان راد
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
چكيده
سيستم ترمز يكي از مهمترين قسمتهايي است كه ارتباط مستقيم با ايمني خودرو داشته و همچنين در زمينه ديناميك و پايداري حركت خودرو نقش بسزايي دارد. در اين پايان¬نامه عملكرد زير سيستمهاي ترمز، از قبيل، پدال، بوستر، سيلندر اصلي، شيرهاي كنترلي، ترمزهاي كاسهاي و ديسكي بررسي شدهاند و روابط مربوط به آنها گردآوري گرديده است. ديناميك خودرو در حالت ترمزگيري در مسير مستقيم نيز تشريح گرديد. مدلسازي سيستم ترمز و ديناميك خودرو در نرم افزار متلب انجام گرديد. با استفاده از نتايج تجربي يكي از پژوهشگران،نتايج مدلسازي انجام شده صحه گذاري گرديدند.
در ادامه پايداري خودرو و تاثير سيستم ترمز در آن بررسي شده و مدل¬هاي ايدهآل براي توزيع نيروي ترمزي در چرخ¬هاي جلو و عقب معرفي گرديدهاند. پارامترهاي مهم و تاثيرگذار در عملكرد سيستم ترمز انتخاب و براي رسيدن به توزيع ايدهآل نيروي ترمزي در چرخ¬هاي جلو و عقب، بهينه ميشوند.
واژههاي كليدي:سيستم ترمز، ديناميك خودرو، توزيع نيروي ترمزي، بهينهسازي
-
لينک به اين مدرک :