-
شماره ركورد
14374
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14374
-
پديد آورنده
محمد شكوهي گل
-
عنوان
درج تبليغات مجازي در ويدئوهاي ورزشي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
هوش مصنوعي و رباتيك
-
سال تحصيل
اسفندماه 1393
-
تاريخ دفاع
اسفندماه 1393
-
استاد راهنما
دكتر محمود فتحي - دكتر رضا برنگي
-
دانشكده
كامپيوتر
-
چكيده
چكيده
فوتبال يكي از پرطرفدارترين ورزشهاي دنيا است. به دليل محبوبيت زياد، اين ورزش ظرفيت خوبي براي تبليغات تجاري ايجاد كرده است. تبليغكنندگان سعي دارند تبليغات خود را در شرايطي قرار دهند كه همواره توسط بينندگان، موردتوجه قرار گيرد. يكي از روشهاي تبليغات در ورزش، درج بنرها در ورزشگاهها است. در بيشتر ورزشها مثل ورزش فوتبال، اين بنرها بهگونهاي نصب ميشوند كه ديد خوبي براي دوربينهاي پخشكننده مسابقه داشته باشند. زيرا اغلب تعداد افراد بيننده ويدئوي مسابقات از تعداد افراد حاضر در ورزشگاه بيشتر است.
هدف اين پروژه اين است كه با ارائه روشي نوين در تبليغات ويدئويي، از اين ظرفيت بيشترين استفاده را داشته باشيم. در طي اين پاياننامه چارچوبي براي جايگزيني تبليغات مجازي بهجاي تبليغات اصلي در ويدئوهاي ورزشي (مخصوصاً فوتبال) ارائه ميشود. با استفاده از روشهاي پردازش تصوير و ويدئو، تبليغات مجازي با ديد درست و هماهنگ با ويدئوي اصلي، در ويدئو نهايي درج خواهد شد. براي انجام اين كار، ابتدا ويدئو به شاتهاي تشكيلدهنده آن تقسيم ميشود. در مرحله بعد، نماي هر شات مشخص ميشود. ما در اين پروژه فقط با نماي دور كار ميكنيم. براي تمام نماهاي دور، مكان تابلوهاي اصلي پيداشده، همپوشاني عناوين گرافيكي و افراد بررسيشده و در آخر با انجام واسنجي دوربين براي تبليغات، تبليغات مجازي جايگزين تبليغات اصلي در ويدئو خروجي ميشود. جهت بهبود دقت و استفاده از اطلاعات زماني و مكاني ويدئوها، اطلاعات استخراجشده از فريمها در ساختاري نگهداري ميشود و در كنار فريمها در بافر ذخيره ميشوند تا با استفاده از اطلاعات ديگر فريمها، دقت تشخيص و درج افزايش يابد. چارچوب ارائهشده شبيهسازيشده و نتايج آن ارائهشده است.
واژههاي كليدي:تبليغات مجازي، تشخيص حركت، دستهبندي نما، واسنجي دوربين ، تشخيص شات
-
لينک به اين مدرک :