-
شماره ركورد
14524
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14524
-
پديد آورنده
هانيه قومي
-
عنوان
ارائه مدل پيش بيني شدت حوادث در گذرگاههاي همسطح راه و راه آهن
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
حمل و نقل ريلي
-
سال تحصيل
فروردين1394
-
تاريخ دفاع
فروردين1394
-
استاد راهنما
دكتر مرتضي باقري
-
دانشكده
راهآهن
-
چكيده
چكيده
هدفازاينپايان نامه تحليل و بررسي شدت حوادث گذرگاه هاي همسطح راه و راه آهن، شناسايي عوامل موثر بر اينگونه حوادث و ارائه مدل پيش بيني جديد با استفاده از تكنيك هاي يادگيري ماشين است. بدين منظور از داده هاي حوادث گذرگاه هاي همسطح راه و راه آهن كشور آمريكا در بازه زماني 2009-2013 استفاده شده است. در اين پايان نامه با استفاده ازالگوريتم درختي كارت و تكنيك قوانين انجمني بهشناساييالگوهايپنهانبينمتغيرهايموثربرشدت آسيب وارده به كاربران آسيب پذير و همچنين رانندگان وسايط نقليه جاده ايپرداختهشده است؛ همچنين با استفاده از مدل درختي ام فايو پريم به پيش بينيامتياز شدت حوادث پرداخته ميشود. پس از آن با ارائه و تحليل سناريوهاي مختلف، نتايج به دست آمده با مطالعات قبلي مقايسه گرديده اند. نتايج اين پژوهش حاكي از آن است كه فاكتور سرعت قطار در كليه مسائل مورد بررسي به عنوان مهم ترين عامل در ميزان شدت حوادث به حساب ميآيد. افراد مسن شدت آسيب بالاتري را نسبت به افراد جوان متحمل مي شوند و حوادث به وقوع پيوسته در زمان شب داراي شدت آسيب بالاتري مي باشند. درنهايت مي توان اظهار داشت كه فاكتورهاي سرعت قطار، سرعت وسايط نقليه جاده اي، نوع حادثه، نوع وسيله نقليه جاده اي، سن و جنسيت رانندگان وسايط نقليه جاده اي، تعداد سرنشينان، ميزان روشنايي گذرگاه، شرايط آب و هوايي و زمان حادثه عوامل موثر بر شدت حوادث گذرگاههاي همسطح راه و راه آهن مي باشند.
واژههاي كليدي:گذرگاههاي همسطحراه و راه آهن،شدت حوادث، يادگيري ماشين، مدل هاي درختي، قوانين انجمني
-
لينک به اين مدرک :