-
شماره ركورد
14792
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14792
-
پديد آورنده
محمد ملازاده
-
عنوان
معتبرسازي برداشت ميداني آلودگي بالاست به كمك GPR با استفاده ازاندازه گيري ميداني و بررسي ارتباط آن با نتايج ماشين اندازه گير خط
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خطوط راه آهن
-
سال تحصيل
مهر ماه 1394
-
تاريخ دفاع
مهر ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر سيد جواد مير محمد صادقي
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
چكيده
بررسي شرايط كيفي خط ريلي و اتخاذ استراتژي مناسب تعمير و نگهداري، نيازمند وجود يك شاخص مناسب ارزيابي مي باشد. شاخص هاي موجود عمدتا با محوريت رفتار هندسي خط توسعه داده شده است در حالي كه رفتار خط ريلي از دو منظر سازه اي و هندسي قابل بررسي مي باشد. در بسياري از موارد علل بروز خرابي هاي هندسي در درون ساختار سازه ي خط وجود داشته و عدم در نظرگيري نقش آن مي تواند مانع از دست يابي به يك تصميم صحيح و جامع در مورد رفتار خط گردد. هدف از اين تحقيق بررسي كيفيت خط ريلي از دو ديدگاه هندسي (پايش پارامترهاي هندسي) وسازه اي (پايش ميزان آلودگي لايه بالاست) به¬وسيله برداشت ميداني و محاسبات تئوري (تدوين شاخص) بوده است. بدين منظور در يكي از بلاك هاي شبكه خطوط ريلي ايران اقدام به برداشت بوسيله تكنولوژي GPR و ماشين EM 120 شده و پس از پردازش داده ها به روش مناسب، مقايسه¬اي بين دو دسته داده صورت گرفته و از تركيب نتايج بدست آمده مدلي جهت تعيين زمان زيركوبي و سرند بالاست ارائه شده است. علاوه ¬براين جهت فراهم نمودن امكان قضاوت واحد و همه جانبه در مورد كيفيت خط ريلي و اتخاذ استراتژي مناسب عمليات تعمير و نگهداري، بر اساس مفهوم تلورانس رواداري پارامترهاي هندسي و شاخص آلودگي بالاست، يك شاخص كيفيت (TGFI) توسعه داده شده است؛ نهايتا با به¬كارگيري شاخص مذكور در بلاك برداشت شده در اين تحقيق، توانايي و بازدهي آن نشان داده شده است.
كلمات كليدي: EM 120، GPR، تعمير و نگهداري، شاخص كيفيت.
-
لينک به اين مدرک :