-
شماره ركورد
14883
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14883
-
پديد آورنده
امين رضا آتشكار
-
عنوان
شناسايي و اولويتبندي عوامل كليدي موفقيت در استقرار سيستمهاي جمع سپاري (مطالعه موردي: صنعت خودرو)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - پيشرفت - مديريت فنّاوري گرايش استراتژيهاي توسعه صنعتي
-
سال تحصيل
بهار 1394
-
تاريخ دفاع
بهار 1394
-
استاد راهنما
دكترعلي بنيادي
-
استاد مشاور
دكتر مير سامان پيشوايي
-
چكيده
چكيده
پژوهشگر اين تحقيق را با هدف بررسي شناسايي و اولويت بندي عوامل كليدي موفقيت در استقرار سيستم هاي جمع سپاري در صنعت خودرو انجام و بدين منظور از روش پيمايش و ابزار پرسشنامه استفاده گرديده است، جامعه ي آماري در اين تحقيق، مديران صنعت خودرو هستند. بر اساس فرمول نمونه گيري كوكران، حجم نمونه در ميان مديران و متقاضيان صنعت خودرو ، تعداد 90 نفر مشخص شد و به شيوه ي هدفمند، مورد بررسي قرار گرفت.
در تحقيق از پرسشنامه به عنوان ابراز سنجش نظر كارشناسان امر، استفاده شده است.همچنين براي بررسي ميزان وجود رابطه براي هر يك روابط نشان داده شده در مدل، از تحليل مدل نرم افزار آموس استفاده مي¬كنيم. تحقيق حاضر در پي تعيين عوامل كليدي اثرگذار بر موفقيت جمع¬سپاري است و به معناي واقعي مهارتهاي ارتباطي و ميزان اعتبار ارزشي را كه تصميم داريد خلق كنيد، به چالش خواهد كشيد. كم نيستند متخصصهاي خوش ايدهاي كه با پشتكار فراون خودشان را در اطاق كار حبس ميكنند تا كسبوكار خود را داشته باشند اما همين كه ميخواهند كسبوكارشان را به ديگران معرفي كنند به ضعيفترين شكل ممكن اين كار را انجام ميدهند. در اين تحقيق هر دو نوع آن بررسي شد: اكتشافي ، تأييدي در نهايت از مدلسازي معادلات ساختاري براي اعتبارسنجي مدل پيشنهادي استفاده شد. به طور كلي معادلات ساختاري كه از جمله انواع آن مي توان به تحليل عامل تأئيدي اشاره كرد، به مدلي اطلاق مي شود كه در آن به آزمون فرضيه ها پرداخته و تعيين مي كند كه داد ه ها با يك ساختار عاملي معين كه در فرضيه آمده هماهنگ است يا نه. در اين تحقيق سعي شده است تا ضمن بررسي عناصر و عوامل كليدي موفقيت در سازمان، به چارچوب مفهومي براي بيان ارتباط بين اين عوامل ارائه شود و با انجام تحليل هاي آماري به بررسي روابط و اثبات فرضيه ها پرداخته شده است. توجه به ابعاد چندگانه عوامل كليدي موفقيت از جمله ويژگي هاي اين مدل است و سپس از طريق آزمون تحليل واريانس فريدمن جهت رتبهبندي چهار متغير عوامل كليدي موفقيت استفاده گرديده است. يافته هاي اين تحقيق به توسعه جمع سپاري در سازمان ها كمك مي كند، زيرا تلاش شده است با ارائه ي شواهد تجربي و در قالب مدل اجرايي متناسب با شرايط سازمان هاي ايراني، الگويي در اختيار مديران و برنامه ريزان سازمان ها قرار گيرد تا بتوانند با توجه به شرايط و ميزان منابع و اولويت هاي سازماني درباره ي تدوين و اجراي پروژه هاي جمع سپاري تصميم هاي بهتري بگيرند.
كليد واژه :
جمع سپاري،خرد جمعي،صنعت خودرو، نرم افزار آموس
-
لينک به اين مدرک :