-
شماره ركورد
14942
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14942
-
پديد آورنده
البرز آبگون
-
عنوان
ارائه مدل كنترل يكپارچه و بهنگام كريدور بزرگراهي و شرياني چراغدار
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران
-
سال تحصيل
اسفند ماه 1393
-
تاريخ دفاع
اسفند ماه 1393
-
استاد راهنما
دكتر شهريار افندي زاده
-
چكيده
چكيده
مسئله تراكم براي تمامي استفاده كنندگان امري آشكار بوده و با گذشت زمان بر ميزان آن افزوده ميشود، مديريت يكپارچه كريدور يك ابزار اميدوار كننده در مديريت تراكم ترافيك ميباشد كه در تلاش براي بهينه سازي استفاده از زير ساختهاي موجود و ظرفيتهاي استفاده نشده در كريدور ميباشد. مدل كنترل يكپارچه ارائه شده در اين پاياننامه به مديريت تراكم ترافيك در كريدور شامل مسير بزرگراهي و شرياني چراغدار ميپردازد. اين مدل بر روي كنترل انحراف، كه منجر به استفاده از ظرفيت موجود در مسير موازي است، تمر كز دارد. اين مدل تاثيرات منفي ترافيك انحرافي بر عملكرد مسير انحرافي را در نظر ميگيرد. تاثيرات منفي ترافيك انحرافي بر روي مسير انحرافي براي شرياني توسط مدل كنترل چراغ، بر پايه بيشينه سازي جريان و براي مسير بزرگراهي با استفاده از الگوريتم كنترل رمپ، حذف يا كاسته ميشود. نسبت به روشهاي پيشين، اين مدل كنترل يكپارچه به دليل روش حل ساده، براي برنامههاي آن لاين مناسب تر ميباشد و نيز اين مدل بر خلاف مدلهاي قبلي تاثيرات ترافيك انحرافي را بر روي هر دو مسير در نظر گرفته و بر اساس روشهاي ارائه شده در پاياننامه به كاهش و يا از بين بردن آن ميپردازد. اين مدل بر روي كريدوري در شهر تهران شامل مسير بزرگراهي رسالت غرب و شرياني چراغدار بهشتي تحت پنج سناريو مورد آزمايش قرار گرفته است. نتايج حاكي از اين است كه مدل مربوطه در هنگام رخ داد تصادف باعث بهبود پارامترهاي عملكردي كريدور شده و بصورت كارآمدي بر زدودن تراكم ترافيك شبكه تاثير ميگذارد و نيز نسبت به مدل قبلي ارائه شده در اين زمينه عملكرد بهتري بخصوص براي شرايط شهر تهران دارا ميباشد. مدل ارائه شده در اين پاياننامه در هنگام مسدود شدن يك خط عبور در شرياني باعث بهبود 9 درصدي در تاخير كريدور شده در حالي كه مدل ارائه شده توسط هو و ليوو تنها باعث كاهش 4 درصدي در تاخير كريدور شده است.
كلمات كليدي: كنترل يكپارچه كريدور، كنترل انحراف، تراكم ترافيك شبكه
-
لينک به اين مدرک :