-
شماره ركورد
15339
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15339
-
پديد آورنده
اميرحسين ضامنيان
-
عنوان
ارائه يك مدل پاسخ در بازاريابي مستقيم بر مبناي پيشپردازش دادهها و روشهاي تركيبيِ دادهكاوي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
تجارت الكترونيك
-
سال تحصيل
تابستان 1394
-
تاريخ دفاع
تابستان 1394
-
استاد راهنما
دكتر محمدرضا غلاميان
-
استاد مشاور
دكتر عينالله خنجري ميانه
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
بازاريابي مستقيميك سيستم بازاريابي تعاملييكبهيك است كه از كانال¬هاي مختلفي براي دستيابي به مشتريان بالقوه استفاده مي¬كند. با توجه به رقابتي شدن بازار، بازاريابي مستقيم نقشي كليدي در استراتژيسازمانهايافته است و سازمانها به¬طورمداومبدنبالبكارگيري راهكارهاي بهتر براي حفظ و توسعه¬ي مشتريان خود هستند. بدين منظور در اين تحقيق به بررسي و طبقه¬بندي تكنيك¬هاي مختلف مدل¬سازي پاسخ با استفاده از تكنيك¬هاي داده¬كاوي خواهيم پرداخت. ابتدا ادبيات موضوع بررسي شده و با توجه به اينكه معدود مقالاتي به بحث پيشپردازش داده پرداختهاند، تمركز برروي پيشپردازش داده و توسعهي آن ميباشد. علاوه بر اين، بحث مدلسازي مورد توجه قرار داده شده و سعي در پيادهسازي بهترين مدلها با بهترين پارامترها شده است. سپس مدل جديد ارائه شده و نتايج با مدلها و تحقيقات پيشين مقايسه ميشوند. مدل ارائه شده چارچوبي جديد از تركيب فاز پيشپردازش و فاز مدلسازي تهيه مينمايد، كه در آن از دادهي پيشپردازش شده در بهترين شكل ممكنه در مدلسازي استفاده شده است. مدل ارائهشده مشخص ميكند كه هركدام از دستههاي داده كه از روش متوازنسازي حاصل شده توسط چه الگوريتم دادهكاوي (شامل مدلهايدرخت تصميم، ماشين بردار پشتيبان و شبكههاي عصبي) پيشبيني شود. سپس از نتايج رأيگيري وزندار شده و نتيجه نهايي به عنوان پيشبيني مشتريان پاسخگو استفاده ميشود. مدل ارائهشده موفق شده است كه هم از نظر ارزيابيهاي تكنيكي و هم از نظر ارزيابيهاي كاربردي نتايج برتري نسبت به ديگر مدلها ارائه دهد. در اين مدل با كاهش هزينههاي بازاريابي و افزايش بازدهي سرمايه به نتايج سودآوري، به بهبود نرخ پاسخگويي مشتريان هدف و تقويت وفاداري آنها دست پيدا خواهيم كرد.
واژگان كليدي: بازاريابي مستقيم، مدلسازي پاسخ، دادهكاوي، پيشپردازش داده
-
لينک به اين مدرک :