-
شماره ركورد
15343
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15343
-
پديد آورنده
آيناز كفاشان
-
عنوان
تصميم گيري در مورد قيمتگذاري و تبليغات كالاهاي فصلي با تخصيص همزمان هزينهي تبليغات
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع
-
سال تحصيل
آبان ماه 1394
-
تاريخ دفاع
آبان ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر سيد جعفر سجادي
-
استاد مشاور
دكتر آرمين جبارزاده
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
امروزهميزانقابلتوجهيازكالاهايمصرفيازنوعزوالپذيرهستند.اينكالاهابستهبهنوعآنهادرطولزمانارزشخودراازدستميدهند.درصورتيكهنرخزوالپذيريايناقلامپاييننباشد،اين مسالهرويمدلسازيسيستمموجوديآنهااثرگذاراست. به همين علت، مدلهايقيمتگذاري كالاهايزوالپذيركههماهنگيتمامي موارد موثردرمديريتموجوديراموردتوجهقراردادهباشند،بهدليلنزديكشدنبهشرايطواقعيكسبوكار،ازاهميتبالاييبرخوردارند.
دراين مطالعه، با هدف تحقق هر چه بيشتر شرايط واقعي بازار، علاوه بر اثرات زمان و قيمت فروش محصولات، اثر فعاليتهاي تبليغاتي در نرخ تقاضاي محصولات نيز در نظر گرفته شدهاست و براين اساس به تصميم گيري در مورد قيمت بهينه فروش، مقدار بهينه سرمايهگذاري تبليغات و همچنين ساير مقادير مرتبط با مديريت موجودي يك سيستم توليدي پرداخته شدهاست. كمبود به صورت مجاز در نظر گرفته شده، همچنين به صورت مشابه با شرايط واقعي يك دوره فروش همراه با تخفيف در قيمت در نظر گرفته شدهاست. در نهايت مدل با نرمافزار گمز حل شده و جهت مشاهده نتايج مدل مثال عددي ارائه گرديده است.
با لحاظ نمودن هر چه بيشتر شرايط واقعي بازار، مدل ارائه شده مي تواند جهت اعمال در تصميمات مديريت موجودي يك شركت توليدي اقلام زوال پذير مورد استفاده قرار گيرد. همچنين نتايج ارائه شده نشان ميدهد كه استفاده از ابزار تبليغات، ميتواند در زمينه افزايش تقاضا و همچنين سهم بازار و سود كلي شركت مهم و موثر واقع گردد.
واژههاي كليدي:كالاهاي فساد پذير، قيمت گذاري،تبليغات، كالاهاي فصلي، فروش استثنائي
-
لينک به اين مدرک :