-
شماره ركورد
15445
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15445
-
پديد آورنده
محرم ترابي مهرام
-
عنوان
بخش بندي مشتريان و قيمت گذاري هوشمند خدمات داده مشتركين تلفن همراه ( مطالعه موردي شركت ارتباطات سيار )
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - پيشرفت
-
سال تحصيل
دي ماه 1394
-
تاريخ دفاع
دي ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر عليرضا علي احمدي
-
چكيده
چكيده
در اين تحقيق مساله مورد نظر، حداكثر سازي سود در بخش فروش خدمات داده با توجه به محدوديت پهناي باند و سطح مصرف مشتريان است. لذا با استفاده از روش بخش بندي بازار و قيمت گذاري هوشمند به اين مساله پرداخته مي شود. در اين تحقيق يك روش جديد براي بخش بندي مشتريان و قيمت گذاري هوشمند محصولات ارتباطات سيار توسعه داده مي شود كه از ويژگي دقت و ضريب اطمينان بالا نسبت به روش هاي پيشين به كار رفته در اين صنعت برخوردار باشد. در نتيجه اثر آن در توسعه بازار و افزايش فروش محصولات و حداكثرسازي سود اپراتور تلفن همراه) شركت ارتباطات سيار) پيش بيني مي گردد. در اين مقاله ما سعي كرديم يك روش براي به حداكثر رساندن سود و به دست آوردن سهم بيشتر بازار را توسعه بدهيم . براي حل اين مسئله مشتريان و يا بازار به منظور اختصاص دادن يك سبد سفارشي براي هر سطح و يا بخش را تقسيم بندي كرديم. همچنين يك روش قيمت گذاري به منظور اختصاص دادن يك قيمت براي هر بخش را مشخص كرديم. همچنين براي پيش بيني آينده با استفاده از ابزار اقتصادسنجي مانند EVIEWS و براي شبيه سازي رفتار مشتري توسط پويايي شناسي مانند VENSIM و براي تقسيم بندي مشتريان با استفاده از نرم افزار هاي تحليل آمار مانند SPSS استفاده كرديم.
واژههاي كليدي: بخش بندي مشتركين، قيمت گذاري هوشمند، حداكثر سازي سود،CDR،
-
لينک به اين مدرک :