چكيده
تحقيق حاضر، حاصل تلاش و بررسي ميداني بر يكي از قوس¬هاي آسيب ديده در مترو تهران مي¬باشد كه در اثر 16 سال كاركرد دچار كاروگيشن ريلي شده است. كاروگيشن گام كوتاه با طول موج متغير 6 الي 7 سانتيمتر و عمق 05/0ميليمتر اندازه گيري شد. در اين تحقيق ميداني مشخص شد كه عامل اصلي اين پديده نيروي بيش از حد وارده بر ريل داخلي در قوس و تحريك فركانسي و رزونانس مداول و چهارم چرخ و محور است. به منظور دستيابي به اين هدف ابتدا تحليل مودال چرخ و محور بوژي قطارهاي شهري مترو تهران در نرم¬افزار آباكوس انجام و سپس با تست ميداني شتاب ديناميكي حاصل از عبور قطار اندازه¬گيري و ثبت شد.
سنگزني ريل ابتدايي ترين روش براي ترميم اين پديده به حساب مي¬آيد. با مطالعه و بررسي مقالات روز دنيا در فصل آخر اين تحقيق روش هايي براي ترميم اين پديده ارائه شده است.
واژههاي كليدي:كاروگيشن ريلي، چرخ و محور، مد اول و دوم، مد غيرمتقارن خمشي، فركانس طبيعي، رزونانس