-
شماره ركورد
15481
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15481
-
پديد آورنده
سيد محمد بلوهري
-
عنوان
تحليل تجربي ارتعاشات غيرخطي دسته¬موتور هيدروليكي خودرو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو گرايش طراحي سيستم¬هاي تعليق، ترمز و فرمان
-
سال تحصيل
آذر 1394
-
تاريخ دفاع
آذر 1394
-
استاد راهنما
دكتر جواد مرزبان راد
-
چكيده
اين پايان¬نامه نوعي از مدل¬سازي دسته¬موتورهاي هيدروليكي را كه به صورت رايج در صنعت خودروسازي استفاده مي¬شود، مورد بررسي قرار مي¬دهد. جنبه¬هاي مدل غيرخطي توسعه¬ داده ¬شده و به همراه پارامترهاي شناسايي شده جهت اعتباردهي به مشخصه¬هاي پاسخ مدل، استفاده مي¬شود. به نظر مي-رسد اين كار به مهندسان در به حداقل¬رساندن زمان طراحي، با دادن ديد وسيع به آنها درباره¬ي تأثيرات پارامترهاي مختلف دسته¬موتور، كمك شاياني بكند. در اين پايان¬نامه، اجزاي مختلف و مسيرهاي جريان سيال به شكل پارامترهاي متمركز تعيين مي¬گردد تا دسته¬موتور به شكل فيزيكي بررسي شود. تكنيك¬هاي باندگراف جهت بدست¬آوردن معادلات ديفرانسيل سيستمي كه از آنها براي شبيه¬سازي مكانيكي استفاده مي-شود به كار مي¬رود. همچنين يكي از اهداف مهم ما، بررسي رفتار ديناميكي دكوپلر، شيار اينرسي و مكانيزم بل است. پاسخ¬هاي غيرخطي اين سيستم بررسي شده و در برخي از حالات، رفتارهاي جالبي كه مربوط به سيستم¬هاي غيرخطي است، از خود نشان مي¬دهند.
به منظور فراهم¬آوردن داده¬هاي عددي در شرايط واقعي، مجموعه¬اي از آزمايش¬ها با استفاده از وسايل تست انجام مي¬شود. در اين آزمايش¬ها، تحريكات مؤثر بر خودروي مطلوب اعم از دست¬انداز و ... وارد شده و داده¬هاي حاصل از آن به¬منظور بهينه¬سازي دسته¬موتور مطلوب مورد استفاده قرار مي¬گيرد. سپس خودرو در نرم¬افزار كارسيم شبيه¬سازي شده و داده¬هاي مطلوب آن با داده¬هاي حاصل از آزمايش واقعي مقايسه مي¬شود. همچنين تأثير دسته¬موتور هيدروليكي در كاهش ارتعاشات وارده بر بدنه¬ي خودرو بررسي مي¬شود.
اين مقايسه¬ها در حالت كلي تطابق خيلي خوبي (نزديك به 10 درصد) نسبت به هم دارند كه مؤثر بودن تحليل را نشان مي¬دهد. اين قضيه نشان مي¬دهد كه مدل فيزيكي ارائه¬شده در اين پايان¬نامه، پاسخ¬هاي مناسبي را در محدوده¬ي كاملي از بارگذاري (فركانس و دامنه) كه در عمل با آن مواجه هستيم، به وجود مي-آورد. اين نتايج، بهبود را در مدل¬هاي غيرخطي محدود به فركانس پايين و دامنه¬ي بالا يا محدود به بررسي خطي تكه¬اي ¬ نشان مي¬دهد. نتايج، اهميت پارامترهاي مستقل متفاوت طراحي را بر عملكرد دسته¬موتور نشان مي¬دهد.
-
لينک به اين مدرک :