-
شماره ركورد
15527
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15527
-
پديد آورنده
سهيل گودرزيان
-
عنوان
شبيهسازي و تحليل پارامترهاي سيستم تعليق خودروي تندر-90
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال تحصيل
بهمنماه 1394
-
تاريخ دفاع
بهمنماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر محمدحسن شجاعي فرد
-
استاد مشاور
دكتر ابوالفضل خلخالي
-
چكيده
چكيده
در اين پايان¬نامه سيستم تعليق خودروي تندر-90 با استفاده از نرمافزار تحليلي ADAMS/CAR شبيهسازي و مدلسازي شده است. زيرسيستمهاي مختلف از جمله زيرسيستم تعليق، بدنه، فرمان و ... در نرمافزار مدلسازي شده¬اند. سيستم تعليق جلو به كار گرفتهشده در اين خودرو از نوع مكفرسون و سيستم تعليق عقب آن از نوع ميله پيچشي مي¬باشد. آزمايش¬هاي تجربي خوش¬سواري و خوش¬فرماني مطابق استاندارد بر روي خودرو انجام شده است؛ و براي اعتبارسنجي و صحه¬گذاري مدل خودرو از نتايج آزمون¬هاي تجربي استفادهشده است. در ادامه بر اساس مدل استخراجشده در نرمافزار، اثرات پارامترهاي مهم طراحي سيستم تعليق ازجمله زواياي كمبر چرخهاي جلو و عقب، زاويه كستر چرخ جلو، زواياي تاو چرخهاي جلو و عقب، زاويه كينگ¬پين، سفتي¬هاي فنر و كمك¬فنر جلو و عقب، سفتي ميل تعادل و طول طبق تعليق جلوي خودرو، بر روي توابع هدف سواري و پايداري بررسي شده است؛ و پس از تحليل اين پارامترها، به تأثير خواص مختلف بوش بر توابع هدف پرداخته ميشود. در اين راستا براي تحليل عملكرد سيستم تعليق از آزمون¬هاي خوش¬سواري و پايداري طبق استاندارد استفادهشده است. در نهايت در تحليل¬هاي خوش سواري و پايداري، از روش آماري تاگوچي براي طراحي آزمايش و از آناليز خاكستري براي بهينه¬سازي استفادهشده است.
-
لينک به اين مدرک :